Lite frågor!
Har ju fått hem en valp här hemma och jag har ju då lite olika funderingar som far runt i skallen.
Fråga 1: Vet ni något bra MJUKT hundgodis som är bra för valpar? (det tar några minuter för honom att tugga i sig de godisar han får nu så det är inte lätt att träna honom och ge beröm med godis)
Fråga 2: Vet ni något starkt rengöringsmedel som är bra om valpen bajsar på ett och samma ställe i lägenheten? Det är som en markering verkar det som.
Fråga 3: När kan han börja träffa svärmors hund? Ska man undvika andra hundar och miljöer innan dom fått 12 veckors sprutan?
Hoppas någon orkar svara på mina frågor :)
Fortsatt trevlig Lördag!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

1 Jag använder ofta små korvbitar vid träning som man skär i små bitar.
2. ----
3. Mina hundar har träffat min mammas hundar redan från början utan att fått 12 veckorssprutan. Men visst skall man inte låta valpen hälsa på alla hundar i början

1.korv, köttbullar sedan finns de mjukt godis att köpa "färdigt" med på ica, men ja delar de dock en extra gång så de blir små bittar.
2. piss off eller get off eller piss väck eller vatten och ätika..

1. Små korvbitar, köttbullsbitar, torkad blodpudding m.m kan Du använda. Tänk på att verkligen ge små små bitar.
2. Du ska tänka på att rengöringsmedlet inte innehåller ammoniak då detta gör att hunden gärna går dit igen.
3. Är Din svärmorshund vaccinerad så kan Du absolut låta din valp träffa denna om hunden är vänlig mot valpar vill säga. Var mkt noga med att välja ut rätt kompisar till din valp. Är Du osäker på hur den andra hunden är så låt dem inte träffas.
1. Jag köper "catsticks", smala mjuka pinnar i 3-pack på Ica. Lätta att bryta av i önskad storlek. Det är även smart att använda en sorts godis vid träning då hunden lär sig att det är då det är "jobb" och andra godisar vid lek:)
2. Inget medel med ammoniak. Men är valpen så liten än är det nog inte markering utan hans bajsställe när han inte hinner ut. Risken finns atthan hittar ett nytt ställe så att ta ut honom oftare är något jag skulle provat istället.
3. Det ska inte vara någon fara om svärmors hund är vaccinerad. Jag lät min hund träffa 2 andra hundar vi umgicks med.. den ena var iofs lika gammal så vi vaccinerade våra ihop sen.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
tack för era svar :) De är mycket uppskattade. Har nu prövat med små små korvbitar och han älskade det verkligen. Så nu kan han redan sitt och påväg att kunna ligg (tränar givetvis korta stunder) och han är himla lättlärd måste jag säga :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

- Gör kokt eller torkad lever, det brukar vara väldigt uppskattat och du kan göra bitarna i den storlek du själv tycker.
- Jag brukar använda Klorin, det fungerar jätte bra både för hundar och katter.
- se kommentar #3
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!