Hundsteg
Jag funderar på att plugga på hundsteg, någon som har gått där och kan berätta lite?
Det var någon här (kommer inte på namnet men hon har en kines) som gått kurs för Sandra förra året.
Har hon kurserna kvar i Enköping?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hundsteg?
#2 ett företag som erbjuder kurser i bla instruktörsutbildning, assistanshund, kantarellsök o sånt;)
/Ingalill

Ah, ok =)

Tycker det står väldigt lite om kursupplägget och så på hemsidan. Framgår inte så mycket alls, men Du har kanske fått mer info hemskickat?
Är ju inte så jätteimpad av Hundens Hus, där hon gått sin utbildning men å andra sidan så har jag ingen aning om vem tjejen är och hon har ju gått en del andra utbildningar också. Men innan Du hoppar på utbildningen så se verkligen till att Du pratar med flera olika som gått tidigare. Annars kan jag mkt varmt rekommendera Hundutbildningsgruppen.

#5 Zebben, att döma av tidigare inlägg på detta forum verkar du veta vad du pratar om. Så jag tänker fråga dig om du vet om hundutbildningsgruppen är anslutna till IMMI?
Dessutom står det mer eller mindre ingenting på hundutbildningsgruppens hemsida om vad de olika utbildningarna innehåller och kostar och villkor för att gå dem. Känns lite konstigt om jag ska vara ärligt.
Och så är jag rätt nyfiken på varför du inte gillar Hundens hus. Jag ska gå en utbildning där i sommar och vill höra så många åsikter som möjligt!
Tack för ditt svar! // Nathalie

#6 Hundutbildningsgruppen är inte anslutna till IMMI och vill inte heller vara. De vill vara egna, de har blivit erbjudna men tackat nej.
Deras hemsida är tyvärr väldigt dålig. David och Maria är inte så haj på datorer.
Men de kan hund!
Om Du tar kontakt med dem så får Du information hemskickad. De flesta jag känner har anmält sig just pga deras mkt goda rykte inom hundutbildning. De behöver inte ha någon lockande hemsida, deras kurser och utbildningar talar för sig själv. När man väl är instruktör så har man sedan tillgång till en egen sida där alla som gått utbildning kan komma in och diskutera hund. Priset på kurserna är inte så dyrt alls. Även här är deras intresse för att lära ut hund större än att tjäna pengar.
Angående Hundens Hus så kan jag pm:a Dig om det. Det finns både jättebra och mindre bra instruktörer från dem.
Vilken utbildning ska Du gå? Är den i stockholm?

Om Du vill få lite försmak på vad en utbildning hos Hundutbildningsgruppen innebär så kan Du gå deras mkt bra HUND3 kurs. Den måste man ha gått innan man kan hoppa på deras övriga utbildningar. Den är otroligt bra och går i Stockholm bla.
Det är 3 helger och varje helg kostar 1100:-

Jag ska gå intruktörsutbildningen i Göteborg. Mest lockande är den pga att de har sommarintensiv kurser, eftersom jag jobbar.
Men efter det ska jag gå en hundpsykologutbildning och den har jag inte bestämt mig för vart jag ska gå ännu. Hundutbildningsgruppen låter väldigt bra, jag ska kontakta dem och höra hur mycket dem vill ha för den utbildningen :)
Jag har bara hört gott om Hundsteg och Sandra Ohlsson som driver företaget är superduktig. Jag har aldrig gått för henne själv men sett när hon hållit några privatträningar även om det varit på lite avstånd.
/Ingalill

Men Göteborg bvlir ju inte hutlöst långt till Alvesta heller, där hundutbildningshruppen har sina kurser, förutom Sthlm. Jag går deras instruktör nu, och ska fortsätta med hundproblem sen, bara jag är klar med den här.
Anmäl till till Hund3, så får du se mer av dem och deras tankar. De vill bla lära oss att tänka själva, inte stöpa alla i samma form.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter