Gathundar
väldigt många tar hand om gathundar i spanien, irland och så vidare, visst det är jätte bra men tänk på alla stackare här i sverige då !!
har alla glömt bort dom ? bara för att dom är gathundar i ett annat land och inte får mat o.s.v så har dom det inte speciellt mycket sämre än dom hundar här i sverige, t.ex dom dära pappilion eller vad det va som en tant hade hur många som helst av , dom kan man rädda istället för att ta hem mer hundar hit när det redan finns tillräckligt med hundstackare som inte har ett hem !!!
det är min åsikt om gathundar i andra länder !

Här i Sverige har vi väl egentligen inte "gatuhundar" i samma utsträckning som i andra länder som tex Spanien. Men jag förstår precis hur du menar. Men det kanske är nåt speciellt att få importera en stackars gatunud från ett annat land, jag vet inte.
Nej vi har ju inga gathundar här, men visst bör man kanske ta svenska hundar ist för att ta från andra lände. Men det är mycket man gör i sverige för andra länder som man egentligen borde göra här först!

Har själv försökt att få kontakt med de större föreningarna i sverige och sagt att jag kan hjälpa till men tyvärr inte av fem föreningar har två svarat och en väntar jag svar på än efter 4 mån.Så detta att få börja hjälpa svenska hundar är svårt och om man ska göra det får man nog starta en egen förmedling men vilket jobb när man bara kan få hjälpa de föreningar som redan finns och är väletablerade. Så problemet finns även här det vet vi nog alla men det är lättare att kunna få stötta och hjälpa de utländska föreningarna det är min personliga åsikt efter som jag själv har prövat att hjälpa svenska men tyvärr
nej inte gathundar men hundar som behöver hjälp.. jag vill mer än gärna hjälpa alla stackars hundar som inte har det bra men det blir lite många till slut och så får man inte plast men men :p