Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1005 ggr
kajsa_karin
0

En liten Olycka

Idag då jag låg och kela med en av mina hundar i sängen. kom hund nr 2 och råka kliva på honom så han ramla ner med bakdelen på golven min säng står bakom en soffa mot en vägg så tar han spjärn med sina framtassar in min arm ena klon gick rakt in i armvecken och en annan klo lite högre upp. nu har det gått några timmar och armen har börjat göra riktigt ont och väldigt blått och svullen vid ingångshållen. De blödde lite i från såren där klona gått in i huden men de sluta rätt fort efter ha satt plåster på. Bör man uppsöka läkare. Hade han bitit mig i armen hade jag gått eftersom hunden har massa bakterier i munnen. Men tror ni att det finns lika mycket bakterier i klorna på hunden som gjort såren inflamerade

Luddesmatte
0

Hoppas du gjorde rent såret direkt och inte satte på plåster direkt bara. Svullet och blått är pga trycket som hunden orsakade men jag vet ju inte när du fått din stelkrampsspruta. Du känner ju själv ifall du skulle behöva gå till en läkare eller inte. Hade det varit jag hade jag inte gjort det men det är jag. Går inte dit förrän jag riktigt skriker av smärta Skrikandes.

Linnda
0

hehe jag ringer alltid sjukvårdsupplysnigen när jag blir osäker…

RobFrazie
0

Jag tror inte det skulle vara någon större fara…

Visst hunden har bakterier på klorna, men har du bara tvättar såret så ska det nog inte vara någon fara. Finns ju så mycket annat man skär sig på eller skadar sig på då man inte är så uppmärksam på hur mkt bakterier det hade som gjorde hål i huden så jag tror inte du behöver oroa dig specielt mycket!

Jag jobar inom industrin och använder roterande maskiner av olika slag väldigt ofta, att man slipar sig eller skadar sig på annat sät när man är ute o jobbar händer! och ja då finns det en väldans massa bakterier, Men jag har bara tvättar såret noga innan jag satt på plåster. Sen har det bara läkt på fint!

LillaBenice
0

he asså dom går juh ute och ute är det juh mer bakterier än vad man kan tro… vart det dupa sår? och efter som dom går ute så har dom juh massa bakterier på tassarna men du kan juh alltid höra med en läkare :D<3