Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1929 ggr
villhailler
0

Grand danoa

hej jag är sugen på att bli fodervärd åt en grandanoa han hund..

Sandra-L
0

Har du erfarenhet av hundar osv?
En Grand danois kan ju kräva ganska mkt..

Berätta lite mer om din erfarenhet och om dig själv, ingen vill ju lämna bort sin hund till en totalt okänd person som bara "vill ha" :)

villhailler
0

jag har haft  hund sen jag var 4 år .. just nu har mamma min min gamla hund som börjar se sina dagar grå tyvär.. så vana har ja .. å utställning osv kan ja .. jag har haft ..

3dunkerstövare,

ungerskvissla

isländsk fårhund som lever än  är 8 år som bor med mamma

en blandras Rottwiler/boxer/amstaff. som ja lärde upp å fick snäll som ett lamm å löd jätte bra..

schäfer/labbe/golden

sen har mamma haft en massa schäfrar

Luddesmatte
0

Hur bor du? Vet du något om rasen dvs vad man bör tänka på pga deras storlek osv? Sen kan det ju vara bra ifall den som lämnar sin hund hos dig vet ifall du har råd att ta hand om den då dem äter dryga två säckar i månaden.

Med tanke på att Grand Danois väger runt 100kg så behöver dem enorma utrymmen.

villhailler
0

ska flytta till ett hus ute på landet .. å ja har bok om dom … vet att dom äter så mycket .. har ekonomi till de så …

Luddesmatte
0

Skulle rekommendera att ni flyttar först innan ni tar in en hund då det kan bli stressigt för hunden att först komma dit ni bor nu och sen flytta med er till ett hus. Glad

villhailler
0

har man en valp så kan de  bli rörigt ja ..

Luddesmatte
0

#6 Gäller vuxna hundar också. Även en vuxen hund blir diffus i huvudet. Glad

Singo-Torpet
0

vet en seriös kennel som söker fodervärd till 2 hanar en vuxen på ca 2-3år och en på 6mån har ja för mig de har satt ut annons på blocket om de nu med såg ja… och ja vet att de är seriösa (bara för de finns på blocket tänker en del att gud va oseriöst så ja ville bara göra detta mera tydligt)

villhailler
0

kan du skicka länk till mig är du gullig

Singo-Torpet
0

#9 sök på blocket har inte riktigt tid att leta upp adressen nu.. men kan länka denna ja hitta på första sidan när ja sökte

http://www.blocket.se/vi/19593831.htm?ca=11_s