Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 3445 ggr
SofiaBlomberg
0

Han tuggar på andra hundars öron

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Leonberger som jag nyss tagit över han är väldigt snäll och go, men han har en konstig sak för sig, han tuggar nämligen på mammas grand danois öron, han gillar öven att ta tag i mina öron.

Varför gör han så?

Kan det ha att göra med att han är mager och saknar vitaminer eller så?

Han får just nu specialfoder så att han ska gå upp i vikt och så får han vitamintabletter, han är verkligen inte understimulerad för han får långa promenader och mycket bus med mammas hund som bor 700 meter från mitt hus.

Tacksam för svar.

Ha en fortsatt trevlig dag.

MVH Sofia *medarbetare akvariefisk.ifokus*

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Zebben
0

Har också en "öronhund". Hon älskar att tugga/gnaga på andra hundars öron. Helst ska det vara stora häng öron, men labrador öron går också fint. Små eller ståöron går bort.

Nu vet jag ju inte hur det ser ut eller hur ofta som Din hund tuggar på andra hundars öron, men jag tror helt enkelt att en del gillar öron, andra gillar nackskinn att dra och leka med.

Om inte Din mammas GD tar illa upp och att det inte blir allt för ofta så låt honom hållas.

[Vargnatt-]
0

Min Aramis är också mycket fäst vid öron, gnaga på lite försiktigt och speciellt tvätta. Vet inte alls varför han gör så egentligen, bevisligen tycker han väldigt mycket om det i alla fall, och det skadar ju ingen så vi har inte gjort nå åt det.

Mysan59
0

Min grannes Tax, älskar också andra hundars öron. Slappigt när man inte ser att  hon har varit där och kladdat ner örat och så klappar man den hunden…

Fast det är gulligt…

AnnL
0

Silver älskar att slicka våra öron. Likadant försöker han göra med kattten. Oss nafsar han också lite nätt ibland. Vi har heller inte gjort något åt det.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

studs
0

min gamla valp som jag hade i sommras vqr oxå "öronkåt"

SofiaBlomberg
0

Han är helt manisk, vi får säga ifrån hela tiden.

Igår fick mammas hund lite kryddpeppar på örenen så då slutade han, mammas hund får ju hårbortfall på öronen vilket inte är så roligt.

Men jag tror han förstog poängen för idag har han låtit bli helt, och så fick dom varsitt grisöra istället.

MVH Sofia

MVH Sofia

AnnL
0

Det var fyndigt med kryddpeppar, kan tänka det sved lite på tungan. Så det kanske tar ett tag innan han prövar igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Sanne65
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt otroligt jag trode att det bara var min hund som hade dille på öron när han leker med grannens hund ska han hela tiden vara på hennes öron och när han försöker att få igång katterna är hemma så små nafsar han på katternas öron  tills dom kommer igång eller blir sura på honom =) Det är kanske ett normalt beteende tror nog att alla hundar har sitt som dom gillar för att få igång någon annan…………..

Zebben
0

#6 Ja, det är smart. Är det för mkt tuggande på öronen så får man helt enkelt doppa dem i något mindre trevligt. Glad

SofiaBlomberg
0

Ja det fungerar faktiskt.

Grabbarna såg verkligen ut att ha trevligt , men då mammas hund började blöda så fick vi nog.

Liver går vidare, han får helt enkelt börja bita på naglarna =P

MVH Sofia