Misshandel. Hjälp?
Jag går på en skola med inriktning hund däör det går en tjej i min klass, hon har en jette fin blandras tik, problemer är att hon är så fruktansvärt elak mot sin hund, hon skadar den inte mycket fysiskt men det psykiska håller på att förstöras totalt. Jag är ute och går med den här tiken så ofta jag kan och umgås med henne. Nu råkar det vara så att jag söker en tik till min han hund som kompis men jag kan inte ha en tik förän nästa år. Denna tik har jag fastnat för fruktansvärt mycket.. Hur ska jag göra? Ska jag anmäla henne och ta hunden eller vad?
Varken hundar eller människor ska fara illa. Tala med din kompis och förklara att du ej accepterar hennes beteende gentemot hunden. Går du, ni, på en skola med inriktning "hund" så kanske du kan förklara situationen för en lärare, en lärare som kan tala med din klasskamrat. Alla hundar är värda ett kärleksfullt hem!

Jag säger som Kerstinjoh att, börja med att tala med tjejen sedan lärare och fungerar inte det tycker jag att du ska anmäla henne.
Får man inte lära sig hur man beter sig med och mot hundar på skolan?
Hoppas du kan lösa det här så det blir bra både för hunden,dig och din vän. Lycka till. Skriv och berätta hur det går.
Mvh KerstinP