Noll koll på hunden
När jag skulle gå till bussen imorse så hände det en lite obehaglig sak. När jag går ner för trappen som är vid busshållplatsen så kommer det en gubbe med en amstaff, hunden sätter sig och gör sitt behov framför trappan så jag väntar tills den är klar och går sen på sidan om. Då hoppar hunden upp på mig och sätter sina tassar rakt i bröstkorgen på mig och sträcker sig efter mitt ansikte. Jag blir livrädd tills jag inser att hunden börjar slicka mig i ansiktet. Gubben gör ingenting utan står bara där och drar lite i kopplet :/
När jag försöker putta ner hunden så har den trasslat in sig i min mp3 sladd och gubben fortsätter och drar! :O
Lyckas få loss hunden och går sen vidare ser senare hur hunden trasslat in sig i kopplet och gubben står och sliter i kopplet fast hunden sitter fast :/
Usch vissa borde inte få ha hund, tänk om det varit ett barn eller en hundrädd person?!

Hade blivit livrädd, är egentligen en mycket hundrädd person. Föredrar lösa hundar i sånt fall.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Tråkigt att hundägarna inte tar sitt ansvar.

Jo det är synd det är sånadär ägare som ger amstaff ett dåligt rykte

Eller om hunden hade smutsiga tassar och du rena och vita kläder. hmmmm
Hur gammal var gubben? Jag vet många som är 80 år och har amstaff eller pitbull vilket verkligen inte är en hund för dem i deras ålder.

#5 han var nog runt 50-60.
#6 Ok, inte äns min far som är runt den åldern skulle skaffa sig en amstaff men alla är ju olika. Sa du inte till gubben att hålla ordning på sin hund?

#7 jag vart så chokad att jag visste inte vad jag skulle säga och när jag sa till han att han skulle sluta dra för att han fastnat i min sladd humade han bara fram nått och fortsatte :/
#8 Ursäckta språket men "gubb jävel". 
Tur att du är välbehållen i alla fall.

att vissa inte inser att de gör fel och sedan låter hunden göra fel…
min hund blev atakerad av 2 lösa hundar, min hade ja kopplad då ja såg 2 hundar & 2 människor längre fram på stigen då kopplar ja alltid honom vid möttet då ja inte litar 110% på att han inte går fram och hälsar annars..
när vi är ca 10m ifrån kommer hundarna på rad fram för att hälsa, ja visst tänkte ja de kan dom väl få göra då, lite sent att stopa hundarna ändå, de nosa och ja koppla loss min hund men höll honom i selen, blir så trassligt med kopplet om de snörrar runt runt annar, men då plötsligt börjar de morra och bitta och ja blir så paff så ja tappar selen på min hund och de börjar jaga honom som tur var fick ja tag i den ena hundens sele och höll i den tills ja fick luften tillbaka för att kalla in min hund igen, de ända ägaren sa ojdå så där brukar de aldrig göra.. håll hunden i koppel framöver tack!!

#0 Usch vad obehagligt! :( Tur att den var snäll ändå.
#10 Men fyy så elakt! Ska DOM säga?? :O Fyyyy!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Du kan väl ändå inte mena allvar?
Du drar ju alla äldre över samma kam…
Min pojkväns mormor (75) och morfar (78) har en Fila Brasileiro, på 3 år, och en bättre uppfostrad hund får du ta och leta efter.

Min farmor berättade om en ganska skrämmande händelse när hon var hundvakt åt min tik. Min tik är väldresserad och de gick en promenad till parken där vi alltid brukar släppa henne på en avskild plats och leka eller träna. De kom precis runt hörnet och skulle släppa henne och tur var väl att de inte gjorde det för just då kommer en amstaff springande mot dem och skällde och morrade!
Om inte min farmor hade dragit i kopplet så att Diva hamnade bakom henne och satte ut benet hade hon med all säkerhet blivit biten.
Det värsta är att hon får hålla hunden på avstånd i nästan en minut innan ägaren som inte verkade ha bråttom hann ifatt och tog sin hund. Tur var det att min hund var tyst och inte trissade den andra hunden att bli ännu argare.
Ägaren och hans kompis var två unga invandrarkillar i 20-års åldern. Det roliga var att ägaren inte ens bad om ursäkt! Han beklagade sig snarare över att farmor hade gått där och promenerat. Han sa:
Min hund är väldigt arg på andra hundar så ni borde inte ha gått så nära när ni såg att vi var här.
Hur kan man säga så? Läget är för det första rätt avskilt så man kan inte se om någon annan är där innan man nästan är där själv och dessutom hade de deras agressiva hund lös i en park där väldigt mycket människor och hundar går varje dag + att det ligger ett dagis precis bredvid!
Dålig stil!
#0 Usch ja..alltid tråkigt när folk inte har pli på sina hundar, och inte fattar det!! Ha man hund har man ju faktist ett ansvar oxå…!!
Det var ju en himla tur att den där amstaffen bara ville pussa på dig!!
#13 Har man en hund som ej är pålitlig med andra hundar får folk faktiskt lära sig att endast ha den lös på inhägnat område tycker jag!! Sen får den gå kopplad! Tur att din farmor var så snabbtänkt!! Kram till henne!

usch, trist sånt där…
jag vet med mej att jag har en valp som älskar alla andra människor o gärna vill hoppa upp o pussa på dom..
men jag ser helt enkelt till att jag går en bit ifrån,håller hundarna kort lr sätter dom ner när vi möter folk..
dels kan ju människan va jättehundrädd o sen är det kanske inte så kul att få 2 tassar på sina rena kläder ;)
o speciellt eftersom jag har 2 "kamphundar" är jag xtra noga m att ha koll på dom… dom e ju farliga..

#15 tänk om fler kunde tänka som dig så att "kamphundarna" kunde få bättre rykte om sig.

det är kul nu faktikst…
för innan tittade folk snett som sjutton på mina hundar, men nu när jag börjat göra såhär så brukar folk faktikst le åt dom o se jätteglada ut när dom går förbi 
#13 haha dom hade ingen logik med andra ord. Om deras hund inte tycker om andra hundar så ska dom ju ha sin hund kopplad.. :P Tur att din farmor gjorde som hon gjorde :) Och tur att inte din farmor blev biten! För det är säkert lätt hänt om hunden redan är arg