Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utställning
Läst 1237 ggr
Brurn-Brurn
0

Utställningshund vargdödad westhighland terrier

Carina Åsheims utställningshund av rasen Westhighland terrrier blev under fredagen 16 januari vargdödad i ett snabbt ögonblick. Hunden befann sig hemma på gården inom gårdshägnad och i ett jättesnabbt ögonblick tog vargen hunden i ett enda nafs. Inget blev kvar av Maja, det enda man kunde se var blodspår. Inte ens halsbandet var kvar utan vargen svalde hela bytet. Attacken skedde vid Gränssjön i Gunnarskog Värmland. Boende i området har obeserverat 4 vargar i området och dessa tycks vara kvar i området

Sorgligt

gejsa
0

Var har du läst det? Undrar om det ens är sant.

ingann
0

jo, det är sant.. hur det gått till och var har jag inte hört men att den blivit uppäten stämmer… www.vargobs.se/2009/01/21/vargangrepp-granssjon/

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Usch då! Stackars vovve. Eller kanske mer ägaren som lever och har sorg. Vovven lider ju inte nu iaf. :(

Bleenda
0

Tragiskt, men det blir mer och mer sällskaps hundar som åker med. Man släpper ut hunden för en kort kvälls kissning och vips så är vargen där. Även när ägaren är med.

Luddesmatte
0

Tur man slipper sådant här. Här får man oroa sig för andra saker istället. Skrikandes

Taci
0

Men gud så fruktansvärt för både ägare o hund :'(

Förstår inte riktigt vad det har att göra med saken att det var en Utställnings-hund, men jaja.. Lika synd vilket som:(

amorosa
0
Rubiinen
0

men gud, stackars hund ! ;'(

joooossan
0

Men usch va fruktansvärt! Stackars ägare :/

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Anett Lindbom
0

Ja bor man inom vargtäta områden så gäller det att ha koll på sin hund. Synd om hunden & tråkigt för ägaren men vart var ägaren när det inträffade??

Min syster & hennes sambo bor med hundar, katter & ungar där det finns flera vargar och även jag är dit ibland med min hund och hälsar på.  Och jag tycker nog att det är ens eget ansvar att ha koll på sina djur när man vet att det finns rovdjur i närheten. Är det mörkt ute så får man hålla hunden kopplad så att det inte finns ngn risk för att den ränner iväg utom synhåll.  En varg är ju inte dummare än att den tar den mat som finns inom räckhåll, oavsett om det finns ett staket emellan eller inte.

Bleenda
0

Häromdagen blev en liten hund tagen av ett Lo tror dom på länstyrelsen. Det hände i Hällefors.

Det var 3 små och en stor hund som var ute och den ena lilla försvann och dom hittade blod efter den. Troligast ett Lo, men det kunde vara örn, räv eller varg också.

Och en bit härifrån kom ett gäng hästar i sken rakt ut på motorvägen. Dom skenade ut genom staketet och hade ner 8-9 stolpar i farten. Där misstänker dom också rovdjur. Troligast varg.

gejsa
0

#11# Hästarna kan lika gärna ha blivit skrämda av vildsvin. Nu har vi vildsvin i skogen och dom har skrämt en av mina hästar till vansinne nästan ibörjan när dom kom hit.

Bleenda
0

#12 Dom skulle upp i skogen och kolla spår. Jag tipsade om att dom kan göra som jakthunden. Ringa. Alltså gå i större och större cirklar omkring gården.

Eventuellt får jag reda på vad det var i morgon.