Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1333 ggr
Luddesmatte
0

Galathil fallet löst!

Idag fick polisen tag på en vän till  Galathis ägare. Personen hade ringt in till polisen efter att ha sett flygbladen. Vi fick träffa denna person tillsammans på stationen och tog också med Galathil dit.

Under disskutionen förklarade hon att hon inte längre har kontakt med ägarna utan dem flyttade till London för 1 år sedan men lämnade tydligen Galathil kvar i källaren till huset som 1 vecka senare skulle rivas. Eftersom hon viste huset skulle rivas försökte hon förgäves att få ut hunden därifrån men aldrig lyckats. Hon sa att hunden måste ha kommit på ett sätt att komma ut innan rivningen startat och överlevt i vildmarken i 1 år.

Familjen som ägde honom hade lämnat hans papper med henne och sagt åt henne att kassta dem tillsammans med ett flertal andra saker dem inte ville ha med sig. Men eftersom hon visste att hunden fortfarznde var vid liv så gjorde hon aldrig det familjen sa.

Hon var oerhört förargad av att dem lämna hunden i källaren och skulle låte huset rivas med honom i. Själva förstod vi inte heller hur någon kan vara så jävla dum.

Hon hade i alla fall med sig hans papper och bilder från det att han var valp. Hon själv kunde inte ta hunden då hon har astma och hon skulle inte orka med en så stor hund (hon är drygt 70 år gammal). Så hon gav oss papprena och bilderna och bad oss att antingen hitta ett hem åt honom eller behålla honom själva.

Polisen har försökt fått tag på förra ägarna ang historien men personerna i fråga lägger tydligen bara på luren så fort dem säger det gäller hunden.

Han heter tydligen Moroco och är spansk import med ett 7 tal raser i sig. Vi har dock bestämt oss för att behålla honom och han får tusan fortsätta heta Galathil.

Men hur jävla elak kan man vara och lämna en hund i källaren när man flyttar bara för att man inte längre vill ha den och låta huset bli rivet med hunden i. Rivningbolaget visste tydligen inte om att det fanns en hund i huset utan hade fått klartecken från familjen att huset är tomt. Foten i munnen

[Vargnatt-]
0

Men gud vad hemskt att göra så! Rynkar på näsan Hur sjutton kan man sova om nätterna om man vet med sig att man lämnat hunden åt sitt öde på det sättet!

Tur att han får vara kvar hos er i alla fall så han får ett bra och kärleksfullt hem nu Glad.

gejsa
0

Men herreguuuuud säger jag bara. FörvånadSkrikandes Det finns ju folk till allt.

Vilken tur att ni hittade kraken då och att den överlevt och får stanna hos er. Lycka till med vovven. Nu vill vi se foton. :)

Luddesmatte
0

#2 Ska försöka lusska ut vart kameran är. Den är ju "bortsprungen" den också… Skrikandes

anaprincess
0

Usch vilka hemska människor, hur kan man leva med sig själv efter ett sänt beslut? :O

Va snällt av tanten att höra av sig om honom iaf och vilken kämpe Galathil är som klarat sig själv i 1 år i skogen.

Luddesmatte
0

#4 Jo men det förvånar mig inte. Finns så mycket fåglar, harar och annat han lätt kan få tag på sen är en del så snälla att dem ställer ut mat till hundar som saknar hem.

Gasoline
0

Tycker att denna historia lät skum. Vadför kunde dom inte kasta papprena själv? Vadför kunde hon inte säga åt rivgubbarna att det va en hund i huset och vadför ringde hon inte polisen?

Jaja, gjort är ju gjort, tur att detta redde ut sig.

Luddesmatte
0

#6 Bra fråga. Men polisen här bryr sig inte så mycket om herrelösa hundar, det är för det mesta min man som hållit i Galathils fall nu eftersom han är polis. Att dem inte sa till rivgubbarna kanske beror på att dem kanske tänkte det blir en billig avlivning. Dem ville ju inte ha honom kvar men tycker det är ett grymt sätt att "avliva" en hund på. Bättre om dem skjutit honom men gjort är ju gjort.

Kristina-
0

Vilken osannolik historia, och tanten som visste att hunden var kvar i huset och inte gjorde något åt saken, och lustigt att ägarna lämnade hundens papper till henne för att kasta istället för att göra det själv. Mycket märkligt må jag säga !  En hund som lever ett år ensam i skogen skulle normalt sett bli helt förvildad, tur att denna inte verkar ha tagit någon större skada och hoppas han får ett bra liv hos er.

Luddesmatte
0

#8 Jo jag vet. Men nu är han välbehållen i alla fall och alla fyra hundarna ligger i en klump på den stora matten och sover med huvudena på varandra. Snacka om bastu för Zippy som ligger i mitten. Skrikandes

Gasoline
0

#7 Jag menade tanten, då hon visste att hunden var kvar. Eller har jag missuppfattat detta? Jo, verkligen ett grymt sätt. Undra om rivgubbarna verkligen inte mäskre att det va en hund där, att han kanske skällde eller något? Hmm.. Han är nu iaf i goda händer som tur är.

Luddesmatte
0

#10 Hon hade ju försökt varje dag att få ut hunden och tydligen också slagit sönder rutor för att snabbt få ut hunden innan dem kom dit med rivmaskiner men inte lyckats få ut honom. men antagligen tack vara hennes stenkastning på fönstrena kunde hunden själv ta sig ut därifrån innan rivningen påbörjats. Enda hon hittade när hon gick tillbaka dit var ett trasigt halsband som satt på en av fönsterkarmarna där hon tror hunden trängt sig ut. Vad hon berättade.

Singo-Torpet
0

herregud de finns då f*n människor till allt!!!! ja blir så förbannad hade ja haft en adress till dem hade ja åkt ditt och kört över dem med en bulldoser får de se hur de känns!!

ett lyckligt slut får hunden som får kärlek och hundkompisar sin sista år i livet iaf Kyss en stor ros till dig och din sambo för era varma snälla hjärtan!!!

Luddesmatte
0

#12 Då får du åka långt Cool.

Gullan402
0

Vad bra att ni nu vet historien bakom så ni vet lite om hunden. Historien verkar helt osannolik men ibland överträffar verkligheten dikten. Tur att dina andra hundar hittade honom och att du och din familj tar hand om honom nu när han är sjuk och så.
Sen att dett finns avskyvärda människor (jag menar hundens förra ägare) som inte tar ansvar för sina djur är nog bara att acceptera, jag har mer eller mindre slutat att förvåna mig vid vanvård av djur.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Singo-Torpet
0

#13 jo ja vet därför ja skickar den i text här :) men vem vet ja kanske åker till skottland en vacker dag ;)

Luddesmatte
0

#15 Hihi, London ligger i England inte i Scotland Skrattande om du ska mangla dem vill säga Tyst.

Singo-Torpet
0

ja nu blandar ja ihop de igen du bor i skottland dem i england.. jaja sak samma, min kusin bor i england ja kan ju skicka henne!!

Kaye
0

allvarligt, det finns fan folk till allt… hur kan de leva med sig själva!?

Tur att det finns folk som dig! <3

Luddesmatte
0

#17 haha. Gör det Tungan ute

Crazzysazza
0

Hmm det som jag tycker är konstigt det är hur hunden klarde sig i ett helt år utan hjärt medicinen eftersom han började löddra i munnen hemma hoss er bara dagen efter.. det låter skumt tycker jag…

ingann
0

Tur att han nu har er efter sina upplevelser!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner