Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 499 ggr
Bima
0

Drömmen om hund

Ja den känns så himla avlägsen. 5 år har jag och sambon varit tillsammans, men fortfarande så kan vi inte skaffa hund, något vi vill så gärna.
Dels p.g.a. tid. Jag studerar nu, men vem vet hur det ser ut om några år? Han arbetar heltid och vi måste ju ha tid att ha hund.
Sen pengarna. Båda måste ha jobb om vi ska ha råd med hund, för som det ser ut nu så går vi alltid jämnt upp (eller back) varje månad med två katter.
Sen som sagt katterna då, vi måste ju även ha en hund som går överrens med dem, om vi inte ska skaffa hund efter katterna gått bort. Det är dels alldeles för sorgligt för att tänka på (de är ju våra pälsklingar), dessutom blir det då än mer avlägset att skaffa hund.

Så vad ville jag då ha sagt? Inte mycket kanske, annat än att man blir lätt avis på alla med hund överallt. Det är tur att sambons föräldrar har en, så kan man ju få kela och busa med honom de gånger vi hälsar på. *s*

Benjy
0

förstår hur ni känner.. det är skit jobbigt..

jag vill gärna skaffa katt tror det kommer gå bra med Benjy.. men det är ju tiden som är det största problemet.

sofi
0

jadet är ju svårt när man jobbar heltid.

men om några år kan det se annorlunda ut,man vet aldrig