Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 855 ggr
Ogirl
0

Rädd för att ligga på rygg.

vår hund är jätte rädd för att ligga på rygg. Ute kan hon både spela död och rulla runt. Men inne vrider hon bara fram delen och ligger som vanligt med baken… Och kliar man henne på magen och hon får för sig att hon ligger för mycket på sidan blir hon jätte rädd. När hon var valp gick det jätte bra… men inte de senaste månaderna.(hon är ca 10 månader)

Vill att hon ska kunna ligga på rygg om man ska klippa klorna eller så och det skulle ju vara kul om hon ville spela död och rulla runt inne. Hon har vad jag vet inte blivit skrämd eller så och hon uppvisar inga tecken alls på att hon har ont någonstans. Vad kan detta bero på och hur tränar man bort det utan att hunden får panik?

Singo-Torpet
0

lider av samma sak, eller min hund.. så ja har inget svar men skulle gärna vilja veta med, dock vet ja inte om min hund får samma panik ute har inte tänkt på de, eller om ja ens provat?

Yessica
0

Kan det inte vara så att hunden känner obehag av att ligga mot hårt golv med ryggraden. Det blir ju lite mjukar ute liksom. Här hemma har vi inga problem på någon av hundarna med det. Så jag kan inte hjälpa mer än så tyvärr. :(

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi