Växer ojämt?
jag vet att hästar växer väldigt ojämt , men hur är det m hundar?:)
min Bella.. (7mån 21/2) väger nu 20kg.. men hon e bara stor i kroppen… ungefär lika hög som Roxie nu.. men huvudet har knappt växt alls..
hon ser för rolig ut… en tjockiskorv m litet huvud… jag är "rädd" att hon ska se ut såhär jämt.. haha.. hade hoppats på att hon skulle bli en stor hund.. pga rottweilern i sej.. men som det ser ut nu e hon bara grov o bitig.. (o lite tjock ;)
Vi funderade på samma sak för inte alltför längesedan.
Balder såg urkul ut med sin bastanta kropp och i våra ögon lilla huvud.
Men när vi tittar efter ordentligt så ser vi att hans huvud faktiskt breddat på sig utan att vi direkt märkt det.
Detta pga just hans kroppsform (bla väldigt breda+djupa bröstkorg) som ger intrycket av att han har ett litet huvud.
Nu vid 18 månaders ålder ser inte huvudet lika "patetiskt" ut, även om vi fortfarande tycker det ser lite litet ut på den kroppen. 
Lär nog dröja ett tag till innan huvudet växt klart.
(Kan tillägga att Balder är en rottis)

Tror inte du behöver vara rädd, hon kommer ändra sej *säger jag som är rädd för samma sak med min hund* hihi
Nej, men hon kommer växa till sej. Min hund är 8 månader nu och hon ser helkonstig ut oxå..ser ut som en åring ungefär, inte speciellt snygg =)

Hundar växer också ojämnt. Pippi har sett väldigt knäpp ut emellanåt. Har växt fortare bak än fram ;) Ser lite lattjo ut. Nu tror jag hon är ikapp. Men behöver lite mera massa liksom, hon har mest vuxit på höjden. Sen skulle jag önska att hennes öron växte lite mera (a) Haha! Hon blev 1 år 27/1.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

åh vilken tur att jag inte har en ensam "ful" hund.. haha
hon är bedårande.. men jag hoppas att hon kommer bli större faktikst.. på alla sätt o vis.. :)