Hund i sängen?
Hur många av er hundägare låter sina fyrbeningar sova hos er i sängen?
Vad tycker ni generellt om det?
japp, ligger och trängs med mina 3 hundar (slipper att frysa nu på vintern
.) Det är ju upp till var och en men som sagt mina får välja att ligga i sängen om de vill.
Min har alltid fått ligga i sängen.
Jag tycker det är helt upp till var och en.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Våra lilla dvärgpinscher fäller i stort sett nada, men tycker nog det är lite för trångt i sängen hos oss plus att jag rör mig för mycket för hans smak. Han sover dock alltid hos husse när han somnar på soffan. Och när han är hos extramatte (husses lillasyster) sover han alltid med henne.
Jag tycker att det är okej med hund i sängen så länge den inte fäller kopiöst eller är smutsig. De kliver ju i både det ena och det andra ute som man inte riktigt vill gosa i sängen med. Sedan måste man ju sova skönt själv med.
Har ni sett skräckexemplet på tv i det där städprogrammet där en kvinna hade sin enorma grand danois i sängen och alla bakterier de hittade där? Ush, där går gränsen för mig i alla fall!

de e ju så mysigt o ha dem i sängen!

Min låg altid i sängen innan när jag skulle sova, men han började bli för stor så jag fick avböja honom att komma o lägga sig när jag la mig, och det funkar bra, nu kommer han inte, inte mer än jag jag ropar på honom, men det är bara för att gosa en liten stund sedan får han gå ner igen.
Han ligger dock i sängen när jag inte ligger där, det ska oxå tas bort då hela sängen blir full med hår, dessutom blir sängen mycket lättare skitig och äcklig så han ska helt bort därifrån:D
Från början bestämde jag att sängen var förbjudet område men det funkade ju inte
Åskar hoppar upp och lägger sig en stund och gosar när vi lägger oss, på morgonen hoppar han upp och väcker mig med gos så nu väljer han själv om/när han vill vara där. Dock väljer han sin korg under nätterna… kanske beror på att jag snurrar runt så mycket i sömnen:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag tycker faktiskt det är mysigt att vakna av slag av stora tassar i huvudet, ha någon som flåsar en i nacken, och hela sängen full med hundhår ;D
Min gamla Tax brukade sova i min sang, men inte min nuvarande hund (schafer). Dels for att pojkvannen och jag for narvarande delar pa en enkelsang, dels for att hon harar som tusan och dels for att hon inte kan ligga bredvid mig utan att pussa pa all naken hud hon kan hitta (sa det blir slemmigt ben, arm, ansikte, fot… haha).
När vi fick hem Tusse resonerade vi så att "om katterna får, får han) Nu har vi två katter och en hund i sängen och trivs utmärkt.
Men oftast Tycker Tusse att det kan bli lite för mycket med två människor, en hund och två katter i en enkelsäng så han ligger oftast på sin egen bädd där han har uppsikt över oss.
Men när jag ligger själv kommer han gärna och slickar mig på tårna :S hmmm….
Varken Ludde, Zippy eller Railey får vara i sängen eller soffan vilket dem också vet så dem försöker inte äns att hoppa upp. Inte äns katterna får vara i våran säng såvida den inte är bäddad vilket dem också vet lika mycket som dem inte får vara på matbordet. För min del skulle det bli för mycket hundhår/katthår om djuren skulle vara där och jag vill gärna inte byta sängkläder varje dag och inte heller andas in päls när jag sover, för hälsovådligt. Hundarna och katterna får heller inte sova inne i vårat rum utan vi stänger till dörren om nätterna just för att vi har vår son i en spjälsäng där inne också.

Det började så vackert med "Inga djur i soffa eller säng", tja det brast nog direkt kan jag säga, haha.
I soffan kan dom istort sett vara i när dom vill, men i sängen så är det enbart om jag/husse bjuder in till det.
Jag har enbart hund uppe i sängen när den är ren, eller ja inte har en massa grus i pälsen eller är allmänt 'äcklig'.
Tycker att det är så mysigt att kunna ligga och gosa med dom innan läggdax eller innan man går upp.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

mina hundar får vara i soffan hur mkt o när dom vill…
sängen när vi säger att det är okej.. jag vill gärna sova med dom, men inte min man…
Roxie brukar dock va lite "ful" o hoppa upp när vi somnat, medans Bella snällt ligger o sover på golvet i sin egna säng…
men dom vet att när husset åkt till jobbet är det fritt fram att komma till matte :)

Självklart!
Jag har alltid de hundar som vill i sängen på nätterna. En av farmors tikar låg alltid på min säng när jag inte var hemma. Medan den andra vovven gärna kan sova en sväng på kvällen men sen vill hoppa ner och sova i sin egen korg, han är så känslig för värme.
Även min egna framtid valp kommer absolut få sova i sängen så fort hon blivit rumsren bara. Men så sover ju jag ensam i en 1.20 säng, så avsaknad av plats är det ju inte… haha!

Bägge mina sover i sängen. Det är bara mysigt tycker jag även om de är väldigt bra på att breda ut sig trots att de är så små…
Han sover alltid med oss i sängen.
Väldigt mysigt, men även väldigt trångt. 

Ibörjan hade jag Zelda i min säng. Men jag fick byta sängkläder stup i kvarten då allting blev jättehårigt och grusigt. Så jag slutade med det.
Hon fick ligga i bädden brevid min säng. Jag sa till henne en gång, sedan så frågor hon inte längre om hon får komma upp.
Gullunge 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Mina får sova i sängen, men det är bara den ena som vill. Den äldsta föredrar sin mjuka liggdyna som ligger bredvid min säng. Den yngre tycker om att gotta sig i sängen och gärna ha huvudet på kudden. Mina hundar fäller inga hår , hade dom gjort det hade det varit annorlunda då jag ej skulle vilja ha hundhår i sängen.

Jag har otto isängen men jag tycker att mycket dominanta hundar inte ska vara i sängen då dom kan bli värre

Jack Russeln ligger alltid i sängen men just nu bor hon inne hos lillhusse.
Greyhounden får inte sova i stora sängen, hon tar helt enkelt för mycket plats. Men i gästrumssängen får hon vara och där sover vi tillsammans ibland.
Min får vara både i soffa och säng, hon är såpass renlig så det blir inte skitigt av henne och de två gånger per år hon fäller kan man leva med :)
Aramis sover inte i sängen, men det är mest för att det blir för varmt för honom. Han har testat ligga i sängen på nätterna men hoppar ner efter ett tag och somnar gott på golvet istället.
Men han får vara i sängen :).
Texas sover inte gärna i sängen, tror det blir för varmt. Men han får väldigt gärna göra det, tycker bara det är mysigt :) Han måste upp en stund på morgonen o en stund på kvällen, annars blir han tjurig (;
Här hemma sover vovven + två katter i sängen med mig och killen (funderar på att special beställa en större säng för det är trångt
).
Ja det har jag, men inte hela natten. Det blir nog för varmt för honom. Han hoppar ner med jämna mellanrum och kommer sedan upp igen. Han är liten och fäller inte. Varm o go när man fryser.
Det är min hund som låter mig sova i hans säng, mer eller mindre. Min hund spenderar nog mer tid i den där sängen än vad jag gör, haha. Han ligger där just nu. Fast tja när jag rullar runt och rör mig innan jag ska sova så brukar min hund tröttna och hoppa ner efter en stund. Fast av någon konstig anledning så vaknar jag ändå alltid med en hund i sängen, hm…
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Intressant att era hundar tycker att det blir för varmt. Min ligger hela natten under täcket, på mig ;) På kvällarna brukar vi tända brasan och då ligger hon utsträckt framför den och bara myser.
Silver min lille blandis på snart 6 mån. ligger i sängen från det han vaknar vid 7 på morgonen fram till han vill ut, blir halv - timme Sedan vill han upp i sängen igen. Kan ligga där hela förmiddagen och gosa, om han fick. Men han flyttar sig också stup i kvarten för han tycker det blir för varmt. Under täcket ovanpå täcket. Kan vara lite jobbigt. Sambon har gjort en stege upp till sängen nu så han kan gå upp och ner som han vill, är för liten för att hoppa så högt.
Hade också bestämt mig från början, absolut ingen hund i sängen, men som sagt , det vara inte många dagar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Min vovve får gärna ligga brevid mig i sängen, men han vill inte pga att han är rädd att jag ska sparka ner honom senare. Han gillar mer att ligga på golvet breve :)

brukar dela på en 120 säng med en knölig storpudel. Tassarna går på henne medans man själv försöker att få iaf en liiiten plats i sängen. Hon vill gärna ta spjärn mott väggen och trycka ut mig ffrån sängen som oftast slutar med en duns ner på golvet för min del

Min säng? mollgan anser nog det är hans :) han sover i sängen på husses begäran.. vi sa nej och ja höll de men inte han så nu sover han med oss och 3 katter ligger och trängs med, mysigt att de alltid är varmt i sängen=)

I min säng sover en av hundarna de andra två sover i vardagsrummet, likaså katterna. Att Friida lyckats ta sig in sängen är för att annars skäller/vaktar hon på allt hon hör i trapphuset…. Egentligen vill jag inte ha hund i sängen då det ju luktar…. hund
Byta lakan varje dag är inte roligt…
Asch, det är mysigt med dom små varelserna i sängen! 
Två Jack Russel har jag, en i knävecket, den andra lite här och där… 
Inga hundar i möblerna har alltid varit min fasta ståndpunkt. Bredvid, under, bakom etc kan de ligga bäst de vill, men att vara i möblerna är bara till för matte och husse.
//Lina

Har inga hundar i varken soffa eller säng. Jag anser att en hund hör hemma på golvet om den inte bjuds upp i soffan/sängen för en gosstund