Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1251 ggr
Mysan59
0

Varför pinkar han i sängen?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett flertal tillfällen har min hund, en 8 månaders Jack Russel hane, pinkat i min säng!

Senast nu idag, när jag dessutom var där i rummet!

Varför? Hur får jag honom att sluta med det?

Jag blir galen av att hålla på tvätta lakan och täcken hela tiden!

Jag blir så arg på honom!

Sätter in en passande bild, där det ser ut som om han skäms Flört

RobFrazie
0

En grej kan ju vara att inte tillåta honom att vara i sängen, på så vis får du en renare och skönare säng att ligga i.

Mysan59
0

#1 Jo visserligen, men eftersom vi bor i ett hus, som vi huvudsakligen värmen upp med en kamin, så blir det så kallt för dom på nätterna att ligga utanför sovrummet, alltså i köket eller vardagsrummet.

I sovrummet har jag element och sen gillar jag att ha dom där, utom när han pissar.

AnnL
0

Låter som han kommit i könsmognads ålder. Pröva med att sätta på honom skvättskydd. Lägg en dambinda i som du kan byta. Har läst att vissa slutar med markering då för där blir ingen doft efter dom. Har själv ingen erfarenhet, bara ett tipps.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mysan59
0

#3 Jaaa men det låter ju bra! Undrar var man hittar såna? Får goggla lite…

Tack för tipset!

AnnL
0

Gå in på google och sök på skvättskydd. Fick även ett tipps här på någon sajt om att köpa bebibyxa och klippa ett hål till svansen och stoppa en självhäftande binda i. Har frågat henne var man får tag i dom men inte fått svar ännu.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mysan59
0

#5 Ja det kan man ju göra också!

Jättebra! Glad

Singo-Torpet
0

vissa tik skydd kan gå att ha med..

han har inte urinvägs infektion? katter tycker iaf om att kissa "mjukt" när de har de vet ej hur de är med hundar..

SaraC
0

Skulle först och främst gå till veterinären och se så han inte har urinvägsinfektion eller något annat. Uteslut det först Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

#5 jag har inte hunnit till den tråden än;)

byxorna fick jag av en kompis efter hennes tvillingar men finns att köpa överallt där de säljer barnkläder, typ lindex, åhléns osv… trosskydd/bindor köper jag på ica.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mysan59
0

#8 Jo visserligen kan han ha det, men uppfödaren som bor här på samma gata, säger att det är vanligt att just JR gör så här.

Singo-Torpet
0

om hon tycker de är vanligt är de då att de markerar eller att de bar inte är rumsren/kissar inne hon menar..

ja min kille är torr inne, oerhört glad för de.. han kissa i sängen en gång och de kan ja har stortöversende med då han var ny kastrerad och hade lite ont och ville inte hoppa ner…

anaprincess
0

Min JRT har aldrig markerat inne och ha inte hört nån som gjort det :/ Men min papillon kissade inne hela tiden innan och jag köpte ett skvättskydd och stoppade en binda i(som en redan nämnt) och sen köpte jag en spray som tod bort lukten som jag sprayade på hans kisställen, det hjälpte ett tag men efter som han gjort så under flera år hos tidigare ägare så gick det inte bort. Han är nu kastrerad och har helt slutat kissa inne då han tömmer sin blåsa direkt nu när han kommer ut istället för att skvätta :)

SaraC
0

#10 Visst kan det bero på något psykiskt också, absolut. Men själv tycker jag att man alltid först utesluter medicinska problem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mysan59
0

Glömde nog nämna att jag har en tik också…

Mysan59
0

Glömde nog nämna att jag har en tik också och dessutom håller han sig nästan alltid när vi är borta, men skvätter när vi är hemma.