Bära bära och bära!
Undrar om det är fler personer här inne som har hundar som ofta vill bära något på promenaderna?? Min lilla blandis Majsan bär ofta pinnar eller övergivna vantar eller liknande långa sträckor och är jätte stolt över sig själv. Ser så kul ut=) Hon kan hitta söndriga, blöta vantar som är större än sig själv nästan men med på promenaden ska de!
Esther gillar däremot inte och bära något. Kan det ha med rasen och göra kanske, är ju spaniel i Majsan…

min mamma har flera taxar och em av dem gillar att bära, de andra är inte alls intresserade
Min sheltiekille ska alltid ha något i munnen när han springer, det kan vara allt ifrån pinnar till små löv bara han har något i munnen.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Min pojke ska alltid gå runt med en kotte i munnen ;P

Min hund bär aldrig något på promenaden, men det händer att han tar upp en kotte och börjar springa runt mig. Men då bara för att han vill leka, inte liksom "gå" med den . Tycker iofs det ser jätte sött ut när hundar bär på t.ex sitt eget koppel! =)

Felix bär gärna pinnar ju större desto bättre!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Ibland kan han ta en pinne och gå runt med den i munnen en liten stund men sen brukar han ledsna och släpper den.
Ibland så brukar min hund vilja bära på pinnar eller så tar han med sig någon leksak inneifrån som han går och tuggar på under promenaderna.
jajamensan. Railey ska ALLTID hämta husses tidning och post som finns i brevlådan varje morgon. Hundkraken är så tränad av min man att han behöver bara säga "mail" så trasskar Railey ut, bort mot grindarna, öppnar brevlådelocket och tar ut all post och kommer sen tillbaka med det och ger det till husse. När vi är i stan och min man köpt en tidning eller något annat i pappersväg så ger han alltid det till Railey och säger "hold" och Railey släpper det inte förrän min man räcker fram handen och säger "thank you" inte äns när han gör sina behov.
Nu försöker jag lära min stor pojke bära säker och hittills går det hyfsat med att säga bär. Eftersom han är en svensk hund så måste jag ju använda svenska kommandon på honom. 
Men han brukar leta rätt på en pinne som duger när han är lös, sen springer han en bit i förväg och lägger sig och tuggar på den tills vi kommer ikapp honom, sen springer han i förväg igen och lägger sig och tuggar osv