Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 859 ggr
spiritedaway
0

Äkta blandras

Jag finner detta lika komiskt varje gång jag ser en sådan annons. En äkta blandras till salu :P

Frågan är, var är skillnad på en blandras och en äkta blandras? :P Jag tycker nämligen inte att det är någon skillnad alls.

Om man inte anser att så fort hundar inte är registrerade så räknas de till blandraser. Så då måste en äkta blandras verkligen vara blandad mellan olika raser? :P

Vad tycker ni?

kerstinjo
0

Det ska nog tas humoristiskt. Skrattande

Kerstin 

spiritedaway
0

Men dom som skriver annonserna verkar oftast helt seriösa. Men man kan ju hoppas att dom inte är helt seriösa när de skriver äkta blandras haha

Bleenda
0

Det låter väldigt okunnigt i mina ögon.

madspaze
0

hihi, dem menar det nog inte seriöst.

Mischa
0

.

≧◔◡◔≦

AnneN
0

Det en del som jag pratat med menat med äkta blandras är att de varit registrerade i blandis eller att de har varit blandraser inte bara renrasiga utan stamtavla

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ingann
0

Alla blandraser är väl äkta blandraser;) du skulle skrivit och frågat vad de som de inte räknar som äkta var gjorda av för materiel;P

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

spiritedaway
0

kanske det. Men då tycker jag det är bättre att skriva att dom är registrerade eller så. Alltså lite nogare än bara äkta blandraser :P

Jag får nog nästan ta och skriva och fråga dom :P

kerstinjo
0

Kan det bero på min ålder måtro, men jag har ofta hört benämnigen "äkta blandras" användas på blandrashundar. Då har det endast avsett att det är en äkta blandras, för det finns inte oäkta blandraser.

M.a.o. så ska det ses lite humoristiskt.

Kerstin 

[kalelo]
0

Hmmm… äkta blandras… är det när man "första gången" fått kull på två olika renrasiga med stamtavla på som man parat eller? För då har de ju indirekt en stamtavla ju. *fundersam*

trocadero
0

Jag har även hört dom som menar att deras blandrashundar absolut inte är en blandras utan en "planerad korsning". Kan ju förstå lite vad dom menar med det, men är det en blandras så är det ju oavsett hur den uppkommit.

spiritedaway
0

#9 jag hoppas ju lite på att det är så. Att ingen säger det helt seriöst :P

spiritedaway
0

nä nu måste jag skriva och fråga vad dom anser :)

ingann
0

hehe gör det;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

spiritedaway
0

hon hade inte tänkt så mycket på när hon skrev rubriken. Och skrev själv att en blandras är ju en blandras, och hon skulle fundera på att formulera om rubriken

Zebben
0

Tycker inte det ser konstigt ut när man skriver äkta blandras. Det är ju en äkta blandras med olika raser på föräldrar eller tidigare i släkten.

kerstinjo
0

Håller med du!

Kerstin 

Emaljoh4
0

#17 Det heter väl "håller med dig".. Inte "du" xD

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

anaprincess
0

Några bekanta till min kompis skrev i sin annons "100% blandras" fast det var humoristiskt menat :P

kerstinjo
0

# 18 Jag håller med DU.Tungan ute

Kerstin