Växtperiod
Hur ser hundens växtperioder ut? När växer den, och hur gammal är den när den är färdig?

Det är olika från hundras.

Som # 1 säger så är det olika från ras till ras men hos ex. leonberger så brukar de vara klara på höjden omkring 1 års ålder och mentalt samt bredden runt 3-4 års ålder =)

Men när det gäller pitbullen då?
Har inte hundar ung. lika växtperioder? Det finns väl ingen som växer till den är 6 år?

Nej, det finns ingen ras som växer tills den är 6 år. Det finns raser som växer tills de är 3 ungefär. Men då växer de inte så mkt på höjd utan snarare blir kralligare och breddar sig. Skallen på en schäfer tex tar lite tid innan den är blir som den ska…. hi hi det lät ju bra. Men Du förstår vad jag menar. 

Japp, förstår =)
Men om vi tar min hund. Hur länge kommer hon växa? Hon är jätteliten och är sju månader idag.

Den växer väl fram till 1 år tror jag.

Fast efter det så kommer ju muskler och den blir bredare överallt. Mer stabil eller hur man ska kalla det.

Vad har du för hundras?

#8 Pitbull
Gejsa: Så då får jag inte ha alltför stora förhoppningar att hon ska växa så mkt till?

#9# Hon är ju bara 7 månader nu så nog växer hon mer. Hur liten är hon då? Visa bild?