Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2128 ggr
kerstinjo
0

Marodören har blivit stor.................

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…..och ruskigt förståndig, precis som alla labbar. Intelligensen spritter som serpentiner ur honom. Bara genom att se på hans ögon så begriper man att han är en labrador med mycket stor hjärna.

Vad jag vill säga med det här? Hm..jo, att han har slutat att leta mögel och fara fram som en bulldozer.

Kerstin 

blondifire
0

vad fin han är! får hem en sån i litet format på fredag. dom e så goa , labbar!

S*Winsnes Wilda

ingann
0

åh ja, du har säkert drogat honom eller nåt Tungan ute han kan ju inte bara sluta marodöra hux flux ju Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Ha, ha vad gör han i stället då?

joooossan
0

Här kommer en till labbeägare! ;) Om bara min ville coola ner lite till….. (;

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Zebben
0

Äsch då, han tar det bara lite lugnt just nu för att han har fullt upp med att hitta på värsta tänkbara jävulskap som han kan gläjda och överraska sin matte med.

Om jag vore Dig Kerstin så skulle jag nog vara beredd…

[Vargnatt-]
0

Vilken snygging Skrattande 

Men jag håller med Zebben, skulle inte lita hans lugn nu Flört Lugnet före stormen heter det väl Skrattande

kerstinjo
0

Tsss, ni är bara knäppa och avundssjuka på min intelligente mögelletande Marodör.

Tre hål i hallen och två i köket, men inget mögel. Ni får allt hålla med om att han har varit effektiv i sitt letande, gnagt änna in till murbruket.

Minsann om jag inte har två hål i sovrummet också. Obestämd Men nu när han är säker på att jag inte utsätts för något farligt mögel, så har han slutat leta.

Att han samtidigt passade på att kolla efter termiter i några möbler, måste enbart bero på hans intelligens.

Att han har börjat köra upp sitt huvud två cm från mitt när jag sover, måste bero på att han kollar så jag inte får något andningsuppehåll. Han kan troget stå vid sängen och mycket närgånget kolla min andning. Hu, vad intelligent han är.

Lite synd att shaffrar har så mycket tomtar på loftet, annars skulle de också kunna göra lite kloka saker.

Kerstin 

Zebben
0

#7 Ända fram tills nu så trodde jag att mögelhundar letade på lukt och inte på syn…. Förvånad Nu förstår jag varför det är så dyrt att anlita en mögelhund, det är alltså inte själva sökandet som kostar. Kostnaden ligger alltså i att renovera huset efter mögelhundens framfart.

Trodde faktiskt att mögelhundar var lika duktiga på att använda nosen som narkotikahundar, men oj vad man lär sig för varje dag. Flört

kerstinjo
0

#8 Jamen begriper du inget? Typiskt shafferägare.

För att kunna lukta ordentligt måste man gnaga sig långt in, för möglet kan finnas ini väggarna. Man måste vara effektiv, serru!Tungan ute

Å, det har han verkligen varit. Men till det priset så förstår alla (nåja, nästan) att den nosen är värd varenda öre.

Kerstin 

Zebben
0

#9 Hrm….den nosen värd varenda öre???? Nja, jag vet inte det ja. Likhundar kan ju söka lik som ligger på botten av en sjö utan att behöva dyka ner. Hur mkt är inte deras nosar värda om en labbenäsa måste gräva sig igenom murbruk för att konstatera att där inte fanns något mögel?? Obestämd Hrm….jag tror Du har blivit lurad.

gejsa
0

#10# Ha ha mycket smart zebben. Det måste vara för att du har två shaffrar precis som jag har nu. Flört

SparklingTindra
0

Nåja, säga vad man vill om marodören, men snygg är han då i alla fall! =D

gejsa
0

#12# Snygg!!!!! Har du inga glasögon på dig. Den där smilfinken har ju lurat kerstin totalt ser du väl. Flört

SparklingTindra
0

#13 Haha, nä inga glasögon men linserna är på. ;)

gejsa
0

#14# Ta ut dom och gör rent dom då för bövelen. Flört

Zebben
0

#12 Snygg och snygg är väl att ta i. Jag kan sträcka mig till att säga söt. Men bara om man borstar av han allt murbruk först. Å den där blicken han har lurar mig inte. Han är född till Marodör-Ture och det kan ingen ta ifrån honom. Han må vara lugn nu, men vänta bara, han har en plan B i ena bakfickan..

kerstinjo
0

#14 Håll för Guds skull i dina linser, annars så knycker Gejsa dem.

I dag ska jag och Marodören spackla i hallen. Hoppsan jag har visst ett hål in till garderoben också. Hm… det blev när han fick vittring på ett ben som Alfons Töntbull gömt där.

Se där hans berömda nos, han känner fortfarande vittring av gömda ben. Tänk att ha turen att få en så intelligent hund.

Kerstin 

RobFrazie
0

Ja uscha, det är ett rent helvete när hunden börjat ge sig på väggar o dörrar osv. Min har bara bitit på 2 ställen vid 1 tillfälle sen inte rört det mer, Men vet andra hundar som blibit sönder hela karmar och rivit sönder dörrar osv!

kerstinjo
0

*fniss* Alla andra har blivit upprörda över Marodörens bulldozer-framfart, men jag tar det med ro.

Det går ju att rätta till och förresten så är det inte dumt att få lite nytt. Fast att förvandla sin liggplats till flisor var kanske inte så smart. Men det var nog den dagen han var i hundgården med två shaffrar, varav en har tomtar på loftet. Så han fick sig antagligen en nisse-släng. (Lindrig variant, som går över)Tungan ute

Kerstin 

gejsa
0

#19# Ha, ha ja, det är ju verkligen tur att du tar det med ro. Men undrar om din gubbe också gör det. Min skulle flyttat hemifrån på en gång gissar jag. Det räcker väl med att Bessie har tuggat sönder mattan på två bilar redan.

kerstinjo
0

# 20 Hihi, jag vet en hund som rev ner innertaket på bilen. Undrar om det var då han föreslog avlivning?

Kerstin 

gejsa
0

#21# Oj, oj, oj, det kan inte ha varit kul för ägaren.

chrissan
0

Även vi marodör-retrievrar blir vuxna och lugnar ned oss. Men då blir vi ohyggigt intelligenta eftersom vi samlat på oss så mycket erfarenheter.

Izla, Curly marodör (fd)

kerstinjo
0

# 23 Äntligen någon som förstår att erfarenhet bidrar till intelligens.Glad

# 22 Fast jag minns inte om det var Töntbullen eller Marodören.

Kerstin 

Zebben
0

Det är tur för labradorerna att det finns ett släkte människor för dem också. Man måste uppenbarligen ha rätt humor och tålamod för att kunna leva med en marodör. Har en kompis som också ser det fina i dessa marodörhundar. ObestämdTungan ute

Gullan402
0

"25  Men ibland blir det för mkt av det goda… Ingen mer labbe här inte!!! Fast givetvis gilllar jag de jag har….Glad.
Nästa hund blir nog en schäfer… om en sisådär 10 år lr ngt…

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Quiila
0

En gång marodör, alltid marodör ;)

~Quila Roze~

RobFrazie
0

Men ja så länge det inte är någe dyrare eller finare som går sönder så när man tänker efter så är det inte så farligt:p

gejsa
0

#24# Oj, då det var alltså er bil. Usch vilken otur ni verkar ha.

Fast envisas man med att äga marodörer så……..Flört

gejsa
0

#25# Precis! Flört Annars skulle dom snart vara borta.

gejsa
0

#26# Det är riktigt. Bra val av vovve sedan. Skrattande

kerstinjo
0

Min goe och underbare Marodör får inte ens åka i "Nickis" bil.

Men så här får hon göra med bilen. *fnys* ungar!

Kerstin 

gejsa
0

#32# Ha, ha jag förstår Nickis hon har ju lydiga shaffrar bara.

gejsa
0

#32# Ha, ha jag förstår Nickis hon har ju lydiga shaffrar bara.

kerstinjo
0

Men köra bil kan hon inte. Lydiga shaffrar?? Hur 17 får man ordning på alla tomtar? Undrar om det finns tomtar i bilen också?Obestämd

Kerstin 

Singo-Torpet
0

#35 ja man kan ju undra kanske var dem som körde bilen då ;)

gejsa
0

#35# Hur går det med alla tomtar på shaffern blir det inget bättre med medicin? Har ni inte berättat att julen är över? :)

kerstinjo
0

Har glömt att fråga.Skäms

Kerstin 

gejsa
0

#38# Du skojar väl?

kerstinjo
0

Nä!Skäms

Kerstin 

gejsa
0

Du är rolig du.  Skrattande Trodde ni sågs ofta du och din dotter med era hundar. Fast nu får väl inte marodören träffa honom eftersom han inte gillar din vovve.

kerstinjo
0

Vi brukar träffas utan vovvar för det mesta. Det blir liksom lite för mycket med alla stora hundar. Glad

Kerstin 

gejsa
0

#42# Ha, ha blir det! Hur kan det bli det? Jag har ju 4 hundar hemma nu. hihi

Zebben
0

#26 Mycket klokt val. Glad

Zebben
0

Schäfrar kör jag ofta i bilen. En labrador kommer inte in om de inte bifogar en bur som har 6 sidor. alt. nedsövd. Tungan ute Sambon skulle bli galen om bilen så mkt som hade en liten söm som var lite labbedreglig. ja…eller hunddreglig. Tur man har schäfrar som varken dreglar eller tuggar.

kerstinjo
0

#45 *fnys* har du glömt hur en shaffer dricker vatten?

Kerstin 

gejsa
0

#46# Man får helt enkelt sluta ge vatten så blir det inget dreggel någonstans. hihi