Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1701 ggr
Chutney
0

Ylande hund..?

Först och främst, provar att skriva i en grupp jag inte är medlem i…för att se om det går? :)

Nyligen flyttade en granne in här, som har 2 hundar. Nu ylar en hund hela tiden…mår den dåligt då?

Jag vet att hundägare kanske inte alltid vet att sina hundar ylar när ingen är hemma…bör man tala om det, eller ska man låta det bero?

Låter som om hunder är "jätteledsen"…men är det så?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Zebben
0

Hur länge ylar hunden? Den behöver inte vara jätteledsen, ylar den en stund och sedan kommer till ro så behöver det inte vara någon fara.

Hur länge är de ensamma hemma, vet Du det?

Det är jättebra om Du meddelar ägaren att hundarna ylar när hon är borta. Jag som hundägare hade blivit mkt glad för informationen. Har hon precis flyttat in så är det bäst att börja om med ensamhetsträningen då hundarna behöver "´känna sig trygga och hemma" innan man lämnar dem på nytt ställe.

Lycka till!

Chutney
0

Njae…de är alldeles nyinflyttade, så jag har inte hört det så ofta. Nyss hörde jag det och det höll väl inte på så jättelänge. Men ska höra efter ifall jag hör nåt mer under dagen.

Vet inte hur länge den är ensam? Vad jag vet är att kvinnan i familjen ser ut att vara hög-gravid, så jag vet inte om hon är hemma..men kanske ute på nåt ärende nu, eller jobbar? (vet ej vilken månad hon är i, men magen är väldigt stor, så det är svårt att säga :)..)

Ja, dom har alltså flyttat in för ett par månader sedan. Hunden ylar kanske för att allt är nytt då?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Chutney
0

Nu blev det en massa skäll och lite ylande igen. Ska hålla "utkik"..för om grannarna inte vet om något, så kanske de, som du säger skulle uppskatta att få den informationen? Men, tänk om dom tar illa upp?

Albert Einstein

ingann
0

tala om för henne att hunden ylar:) Det måste ju vara bättre för henne att få höra det på ett trevligt sätt av dig än att någon klagar till hyresvärden:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Chutney
0

Ja, ska kanske göra det :) Tack :)

Albert Einstein

Ressu
0

Många hundar kan yla och skälla när dom blir tex lämnade ensamma. Eller när dom hör ljud som dom inte känner igen. Jag skulle berätta om ylandet åt hundägaren så att dom vet om att det pågår.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Chutney
0

Ok, tack, ska göra det :) Bara hoppas dom inte tar illa upp…

Albert Einstein

Ressu
0

#7 Det hoppas jag oxå. Men om det gällde mina hundar skulle jag vara glad att veta om problemet så att jag kunde göra något åt det. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

ingann
0

#5 vore det jag skulle jag hellre höra det av grannen än av hyresvärden:)

min vovve skäller när brevbäraren kommer men jag har sån tur att alla i trappen har något oljud så ingen klagar på varann:) min skäller som sagt ibland, grannens 3 skäller emellanåt, nästa granne har flera barn i 4-15årsåldern som skriker o smäller i dörrar o den sista är periodare och lever rullan på fyllan;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Zebben
0

#7 Tar de illa upp så är de bara dumma och då får Du väl gå till hyresvärden istället.. Lägg fram det på ett trevligt sätt. Att Du bara vill uppmärksamma dem om det. Eller så skriver Du en lapp och lägger i brevlådan.

Chutney
0

Bra att veta :) Tack

Ok, bra :) Mig stör det inte direkt, mer än att jag funderar hur hunden/hundarna mår då? (nu vet jag inte om det bara är en som ylar och skäller, eller om dom turas om?) Tack

Ja, det är sant :) Tack för tipsen

Albert Einstein