Kennelhosta
Någon som har koll om det går kennelhosta nu?
Min tik hostade och fnös igår, men reagerade inte nämnvärt på det, förrän min hanhund började idag…
Hostar, grymtar, fnyser… Andra sjukdomar med liknande symptom? Kan det vara en vanlig förkylning?
puttar upp
Kennelhosta går alltid fast i olika omfång:) Är du oroligt kan du ringa vet och fråga…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
orolig och orolig. Så länge det håller sig så här och dom äter och dricker så är jag inte så orolig. Tanken var dock att vi skulle hälsa på min mamma idag och tänkte ta hundarna med mig, men jag tror dom får vara hemma utifallatt, vill ju inte smitta ner mammas gammelgubbe på 11 år, OM det nu skulle vara kennelhosta.
Anledningen till att jag frågade var att det förra året (eller var det förrförra) som det var en riktig epedemi av kennelhosta och det skrevs ganska mycket om hur utspridd den var just då, men jag har inte läst ngt om det nu, men tänkte att andra kanske har?!?

#0 Mina föräldras hund hade dom bekymmerna och dom blev oroliga och åkte in med honom, det visade sig vara övreluftvägsinfektion !
Men vad jag har hört så finns det typ 100 olika sorter av "kennelhosta" men man vaccinerar endast mot en el ett fåtal.
#4 även om man vaccinerar kan de få kenelhosta men den blir lindrigare:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner