Hur många kilo mat går det åt?
Hejsan!
Hur många kilo mat går det åt hemma hos dig i månaden?
Till hur många hundar!
Till min lilla går det ungefär 7 kg. Den stora ca 16 kg. De äter båda färskfoder.

15 kg torrfoder på 5 veckor
2 stora blandraser
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
45 dl per månad, vet inte hur många kg då jag inte är hemma ;)
Har en liten hund på 8kg.

Jag har bara en valp än så länge, köpte en 14kg säck nu sisst för ca 2 veckor sedan och det är 3/4 delar kvar… Visst han har ätit lite annat nu me men ja räcker väl lite över en månad….
Här går det 8,5kg / månad. Och hos oss har vi 2st shelties och en cockerspaniel. Måste dock tillägga att dom får annat än torrfoder =)

Till min ca. 10 kg i månaden. Har en schäfer.
Har en bichon havanais som väger ca 7 kg. Han äter ca 8 kg torrfoder på 2 månader. Plus lite rester på helgerna.

Oj, ingen aning ;) Mammsen håller koll på det :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

inte mycket har en JRT pojk (kastrat) på 10mån och ca 6kg… max 4-5kg, men då äter han färskfoder som ett mål om dagen och rester nästan varje kväll.

Jag tror att det går åt ca 3 säckar i månaden med två 18 kg och en 15 kg.
Men då finns här 4 hundar.

Åt mina schäferhundar (2st) så går det åt 10 kg färskfoder + 15 kg torrfoder i månaden.
8 kg räcker ca 3 månader åt min blandis på 8 kg…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

MIN MOLLY äter ca 7 kg torrfoder i månaden får lite annat också
MIN OBAMA äter ca 7½kg i månaden, torrfoder får lite annat han också. De är labbar.

Ca 80 kg mat går det åt, dom har fri tillgång i bland går det mer och ibland mindre. Dom äter eukanuba alla 4.

Det går väl åt ca. 15 kg torrfoder i månader till min hund (en alltså). =)
22kg hund och han äter ca 15kg i månaden så måste köpa en ny säck varje månad.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
#14 80 KILO??? Du måste väl ha skrivit fel?
eller hur många hundar har du?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#17 Nä du läste rätt fast jag ljög lite 4 säckar a 19 kg så det blir ju nästan 80. Jag har två newfounland och en sanktbernads och en blandis
#18 Okej det förklarar saken. De är ju stora hundar så. Men det måste kosta rätt mycket i månaden va?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#19 Jo det är inte billig att ha hund. Men jag har tur och har uppfödar rabbat hos eukanuba så jag får var 4 säck gratis, så jag anväder bara tre köpesäckar i månaden och en gratis….!