Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3899 ggr
myhombrero
0

antiskäll halsband

Då vi inte längre har något behov av halsbandet så säljer vi det. Funkar superbra.

Märket är jetcare. 1år och 4 månaders garanti kvar.

vi vill ha 500kr för det, kan skickas.

bild finns att se om ni kollar på länken http://butik.backamohundtjanst.se/butiken/prodinfo.asp?sprak=1&ProdId=487

Persifone
0

Oj, det låter ju jätte bra!

Har hört att vissa hundar kommer på att de kan låta utan att skällhalsbandet reagerar, är det så?

Sedan finns det ju halsband med en dosa så att man själv kan trycka när man tycker att det behövs, men det har inte detta, eller?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

myhombrero
0

Den här har fungerat bra även på tysta ljud. Det räcker med att hon har morrat så har den reagerat. Vet inte riktigt vad den reagerar på om det är vibrationerna eller och det är ljudet. För den har inte löst ut om någan annan hund skällt.

Den här har ingen dosa till som man trycker på själv.

MagicPaws
0

Hmmm skulle ju vilja ha… men men vet inte om jag har råd just nu.

Mycket med julklappar och räkningar.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

sokka
0

Har den sån fjärrkontroll med? Fått en hel del råd av att man kan ha antiskall halsband i det jag har problem med, just att hon ine kommer på inkallning och springer förbi.

Tipsen är då främst på tex denna. http://www.blocket.se/vi/18781117.htm?ca=15_s
att man ska kunna ge en vibration som stör hunden i det den gör, tex springer iväg, skäller eller annat.

Dock är jag vädligt skeptisk till alla dom här, många kommer från usa och vilket ska man isåfall tro på, citronspray etc, de går ju inte riktigt till botten med hundens riktiga problem känner jag? Eller hur upplever ni det, någon som använt tex citronspray eller vibration "på håll" eller vid liknande situationer?

ingann
0

#4 min syrra har citronhalsband med fjärr och hon tycker den är super… oftast har hon den utlånad eftersom den ger bra effekt på relativt kort tid så många vill låna den;) Hennes är efterskickad från USA har jag för mig…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

myhombrero
0

Denna har ingen fjärrkontroll.

Jag tycker att det är ett bra hjälpmedel om den används på rätt sätt. Jag har använt den som ett extra och skarpare nej. Samtidigt som den sprutar så säger jag nej, vilket har lett till att hon lyssnar mycket bättre på ett nej numera. Innan halsbandet lyssnade hon inte för 5 öre. Halsbandet i sig löser inga problem, man måste som sagt fortfarande träna sin hund. Det kommer man inte undan.

På våran hund funkade den super. Hon skäller inte längre på allt.

#4 Jag är väldigt skeptisk till att använda något som har med ljud att göra på en hund. Jag vill inte att något ljud ska vara obehagligt för mina hundar. Vilket det halsbandet ser till att det blir.

#3 Kanske finns den kvar efter jul, jag hojtar till i tråden när det blir sålt.

MagicPaws
0

#6 Okej tack

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Friida
0

Jag har ett sånt som sprutar citrondoft när hunden skäller. Det fungerar bra - när hon har det på sig :)Hon fattar ju att det är halsbandet som gör obehaget! MEN min hund blir stressad av det, det märker jag när jag vaknat och hon då är väldigt orolig, då vet jag att halsbandet har aktiverats…  (jag använder det bara ibland när jag jobbat natt och inte kan ha henne i sängen och jag verkligen MÅSTE sova ostört) Hon skäller inte om hon får sova i min säng…

Så jag använder det alltså bara någon gång, trots att jag vet att hon blir stressad av det.

myhombrero
0

#8 Jag använde aldrig halsbandet när vi inte hade uppsikt över hunden. Eftersom jag ville att obehaget skulle kopplas till mitt nej.

Men visst hundarna räknar ganska snabbt ut att det är halsbandet som gör det, och ibland när min tjej går tillbaka till gamla vanor räcker det faktiskt att sätta på henne ett vanligt halsband så lyssnar hon mycket bättre. Min hund blir konstigt nug väldigt lugn av att ha ett halsband på sig. Det är precis som om all press på henne släpper så fort hon får ett halsband på sig.

Den här sprutar inte citron utan kyla. Men det går att köpa citron vs vanliga sprayer till den med.

myhombrero
0

putt

sokka
0

Jag tycker ändå inte det är så bra grejer, Eftersom det är många vibbar och liknande är det ofta man kan se liknanden vid el/vibbar,enligt mitt tycke.

Sen de här med att hunden slutar skälla, min hund är en rätt vaktig ras och skulle också börja skälla mycket men de handlar ju om uppfostran, som i 9 fall av 10 kan lösas utan citronspray som stressar hunden.

ingann
0

#0 garantin gäller inte för någon annan än dig… tyvärr är det så att garantin följer med köparen, inte varan… det var uppe på tv-programmet "plus" en gång och både ARN, konsumentverket och någon inom tillverkningsbranchen svarade samma sak…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Druke
0

Har du kvar halsbandet? I så fall är jag är intresserad :)

myhombrero
0

#13 ja det är kvar, skicka mail om du vill ha det piated@hotmail.com  för jag kan inte svara på medelanden här.

joooossan
0

Hm, är jag trög eller? x) Vad "gör" halsbandet när hunden skäller?

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Hallonbuske
0

När dosan på halsbandet känner av vibrationer från strupen så avger den en doftfri dusch eller med citron doft upp mot hundens nos. Ska vara effektivt och "chocka" hunden så den kommer av sig i skällandet. Köpte själv en sådan till våran hane för några år sedan.Den fungerade 1 gg sedan struntade han fullständigt i att det kom spray. De förbi gående hade roligt. Hunden skällde och halsbandet sprutade förbrilt runt omkring hundens huvud men hunden ignorerade detta och fortsatte att skälla.

joooossan
0

Hahaha, _"Hunden skällde och halsbandet sprutade förbrilt runt omkring hundens huvud men hunden ignorerade detta och fortsatte att skälla."

_Synd att det inte funkade, även om det låter rätt skoj när du skrev det Oskyldig

Hallonbuske
0

Ja det såg roligt ut,men man vart ju lite frustrerad också över att detta fantastiska (och svin dyra) halsband inte hjälpte vår galning till hund.Man lär sig av misstagen säger de juFlört

Druke
0

#18 Haha, vilken otur! :P Jag kan föreställa mig hur det såg ut *fniss* ;)

Druke
0

#14 Jag har så svårt för att bestämma mig! 500 kronor är ganska mycket pengar just nu… ;Men jag skulle så gärna vilja prova det!

joooossan
0

#20 ELLER HUR!? Känner exakt lika dant, 500kr är mycket pengar för något som kanske inte funkar! ;)

Hallonbuske
0

Det finns de zoo affärer eller hundbutik som lånar ut sådan halsband, hör med er hundbutik i närheten.Eller annonsera efter att få låna. Jag hade inte köpt det,så här i efterhandFlört

Paulines
0

Hmmm… Min hund skäller när han är ensam hemma, han är alltid hes när vi kommer hem. Kanske skulle det vara ett alternativ? men jag undrar om de skulle funka på honom..

myhombrero
0

#14 så kännde jag också och jag velade jätte länge. Jag öpte det för 1200 nånting och jag tyckte det var väl värt varenda öre.

Jag fick prova ett innan jag köpte ett eget så jag visste redan innan att det skulle funka på min hund.