Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2863 ggr
empan-hampus
0

Kissar blod..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detso kissar blod.. Han äter medicin nu för att han nyss har sytt igen ett sår.. Han halkade på isen och kom på en vass sten så han fick in och sy. Vad kan blodet vara?? Medicinen som gör eller? En inre skada… ? Tacksam för svar.

Sandra-L
0

Vart har han såret som han äter medicin för nu?

Att kissa blod är aldrig bra..

tycker du ska ringa till närmare vet.klinik och prata med dem!

Ingenting man frågar om på ett forum, dels för att många är okunniga och kan ge helt fel svar men dessutom för att det kan ta lång tid att få svar på ett forum..

Ring vet!

empan-hampus
0

#1 Okej såret är i ansiktet.. men ja jag ringer veterinären!

AnneN
0

Kissar han blod så kan det vara urinsten, urinvägsinfektion, eller något ännu värre, så även mitt råd blir att ringa veterinären.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jennie-S
0

Håller med tidigare talare.. Att en hund kissar blod är aldrig bra och bästa svaren på en sån fråga är att ringa veterinären.. Finns mkt man kan sitta och gissa på som det skulle kunna vara men för att få ett konkret svar och rätt hjälp så är det bättre att ringa veterinären i sånna här frågor Glad

empan-hampus
0

Jag var ute på en promenad nu igen och jag vet faktiskt inte om det är blod eller ej! Men jag tror mest att det är väldigt mörkt orange! Är det normalt?

Taci
0

#5, har du ringt veterinären? Vad sa hon/han?

Sandra-L
0

Kan ju vara väldigt koncentrerat urin som ibland kan se lite rödaktigt ut, men inte heller det är normalt.

Oavsett om det är blod eller ej så är det alltid bäst att ringa vet. de vet alltid bäst och man ska aldrig chansa på att det är ngt ofarligt :)