Lugnet har tagit sig
I förgår när jag kom hem med min hund från stan via buss hade min man, till min förvåning, bjudit hem en av stans präster. Uppenbarligen hade prästen innan jag kommit velsignat marken med heligt vatten och kors, vilken chock jag fick när jag kom hem. Hunden var helt lugn, svansen på topp och hur glad som helst. Platserna han tidigare varit rädd vid var historia i hans minne utan han bara lekta, hoppa omkring och vifta med svansen hela tiden.
Min man förklara att han ville göra något för hunden så han tog helt enkelt och bjöd hem den präst han känner i stan. Prästens kommentar var "It aint the first time I am here doing this"
.
Skönt att allt lagt sig och huset samt gården blivit oerhört lugn. Min hund är lugn och jag är lugn men min man har nog ett och annat att berätta med tanke på prästens kommentar.
Ville ni skulle veta i alla fall *överlycklig*.
Nu blev jag väldigt nyfiken här. Du måste skriva mer sedan när du vet vad prästen berättat:)
cool =) berätta mer =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Ja det höll i sig igår med välsignelsen och allt men idag har det blivit värre. Nu rusar hunden tillbaka in och jag måste dra ut honom. Det prästen liksom många andra misstänker är att det finns oroliga själar som vandrar på gården vi bor ju trots allt på en fd kyrkogård och huset samt trädgårn ligger beläget på omärkta gravar.
Vet inte vad jag ska göra. Prästens velsignelse hjälpte enbart för en dag och idag är det värre än vad det någonsin varit. Hunden får panik av att vara ute.
Kan försöka ta med kameran nästa gång jag går ut och ta bild på honom hur han ser ut när han är rädd.
# Ja gör det, intressant. Berätta om hundens beteende på övernaturligt i fokus om du inte gjort det. De kanske har några tips.
#4 Har gjort det. Dem rekommenderar medium men inte så lätt att få tag i ett medium när man bor på en ö.
Vad synd att det skulle komma tillbaka. Jag som var så glad att det lugnat ner sej.

Oj, inte roligt ha det så runt omkirng er, Kontakta tv 4+ de har ju ett program som heter Hemsökta hus och har kända medium till sin hjälp, De åker ju runt i hela Sverige och hjälper folk som har andar i sina hus.. Är ju värt ett försök
#7 Jo möjligen men nu bor ju inte jag i Sverige och tror inte dem vill åka till det stormigaste av scotland precis. 
oj, synd att det inte höll i sej.. =/
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Testa att prata med dem själv. Förklara att de skrämmer din hund, att de gärna får stanna om de lugnar ner sig.
Jag säger godnatt åt mina spöken när jag släcker ute i hallen. De vet att jag vill vara ifred, speciellt i sovrummet, och accepterar det och stör mig inte längre.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Kopierat från ÖIF:
_Har berättat om denna karl för min man och han tror att det möjligen kan vara den man som aldrig blev begravd utan inmurad i källarväggen och prästen tror det enda sättet är att verkligen begrava honom. Låter lite science fiction över det hela men det är vad min man sa och han känner huset och dess historia bättre än vad jag gör.
_Så nu är det bara att gå till biblioteket och leta igenom papper. Om ni vill veta vilken man det är så finns hela berättelsen att läsa på ÖIF under: OROLIG HUNDÄGARE
Spännande historia det här. Men jobbigt för er såklart, hoppas det blir lugnt åt er.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Läste hela tråden på ÖIF, det verkar ju vara riktigt läskigt det där! :O Hjälp! Jag som aldrig trott på spöken och annat övernaturligt… Shieet!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#13 Jag själv tror på det men tänker alltid "äsch sällskap skadar inte". Hade ingen tanke på hur allvarligt det kan vara.
usch och fy låter inte roligt alls.
Har själv bara varit med om något liknande och det var när jag var ute och gick med min kusins hund. Vi gick samma väg dagligen, men så kom vi till en avtagsväg som vi alltid gick in på och hunden vägrade gå.
När jag gick framför honom började han gnälla, och snurra runt och verkligen visa att "vi ska inte gå dit" jag försökte locka med godis, lek och allt jag kom på.
Han stod och gnällde och var allmänt orolig, svansen mellan benen…
Sen så när jag visade att "vi går en annan väg" blev han världens lyckligaste och gick före.
Men det hände bara en gång och aldrig mer så jag vet inte vad det var…
Hoppas att det löser sig för din vovve och er i familjen.
Kan ni inte ta dit prästen igen och se vad han säger?
Nu har jag och min man börjat spekullera ifall det verkligen finns något övernaturligt i huset och ifall det inte bara är bortarna ut från huset som han blir rädd för. Han har nämligen börjat lägga svansen mellan bena så fort man sätter handen på handtaget så vi börjar misstänka dörrarna men den tanken går heller inte ihop när man sen ser att han också har svansen mellan bena utomhus.
Dörrarna kan jag förstå att dem kan kännas läskiga, dem är så stora och tjocka men det förklarar ju inte hans rädsla ute på gården.
Idag har det dock varit lugnt med svansen på topp och mycket bus. En kompis till mig misstänkte att han kanske bara började bli osäker nu när vår son helt plötsligt försöker lära sig gå genom att ställa sig upp och sen rammla. Många misstänker att han är osäker över saker som händer men även det förklarar inte heller varför han skulle gnälla, yla och bli livrädd ute på gården.
Jag blir galen, kan inte hunden bara berätta vad som är fel.