råd!
har ju två schäfrar på 11 mån , o ev ska jag ta över en nära väns amstaffhane på två år som hon inte kan ha kvar, tror ni att det vore ngt problem o ha alla dom ihop? eftersom han är äldre..
tänk på att detta är EV! så ta inget förhastat
Att ta över en vuxen hund när man har hund är väl inte så konstigt… Lite svårt att ge råd då man inte vet något om dig, hur du bor, dina rutiner, hur dina hundar är, hur den andra hunden är, hur dom fungerar ihop osv.
Det jag reagerar på bara är att du har två schäfrar som båda är 11 mån, har du haft dom från valp båda två?? Hur går det?? Har du ordning på dom?? Hinner du med dom??
Man ska tänka på att man ska ha tid, plats, ork, råd och möjlighet på alla sätt att ge alla 3 hundar (och sig själv) ett bra hem. Går det och allt annat klaffar så visst.
Medarbetare på westernridning.ifokus

det är jag min mamma o min bror, vi är alla hundintresserade,
vi bor mitt i skogen , är ute mkt med dom , mkt kurser utställningar osv. bor i ett jättestort hus
japp vi har haft schäfrarna sen dom var valpar.
hinner mer än väl med dom
Tycker att du ska prova om du känner att du har tid.
Det kan gå jättebra och det kan gå åt helvete…
Men ha hem killen på prov ett tag och se hur alla går ihop.
Kanske bara att hans nuvarande matte/husse kommer hem till dig med hunden och hälsar på. Då får ni se hur det fungerar.
Håll oss uppdaterade!

Tyvärr omöjligt att säga om det kommer gå eller inte. Beror ju helt på hur hundarna är. Lycka till
Det beror ju helt på hur hundarna är, och om amstaff hanen är kastrerad eller inte?
Dina schäfrar vill ju skydda sitt revir. Så det är ju bäst om hundarna för första gången träffas utomhus, om du förstår?
Om dina schäfrar är så så att de vill skydda sitt revir och sånt (som oftast okastrerade hanhundar är) så får du ju prova dig fram. Funkar det inte så funkar det inte.