Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3972 ggr
MagicPaws
0

Vit Shampoo billigt men bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken säger, jag har en vit (men med apricota stickelhår) storpudel och han ska ju då badas med vit shampoo… men jag tänkte vad ni har för erfarenhet av olika sorter samt om ni vet vars och vilka som är billigast?

Jag har ju bara haft hunden i en månad så jag kan så lite om detta och min familj har ju sällan badat hundarna vi haft och då bara med vanligt hundshampoo man köper på affärn.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

SaraC
0

Jag har ett shampo för vita pälsar som heter Cardinal Blue Diamond. Köpte det här och det kostade 159 kr/600 ml. Har haft samma flaska i över ett år och det har inte gått åt 1/4 del än. Jag tycker det fungerar hur bra som helst, har inte provat något annat eftersom jag är nöjd. Men gå inte på priset. Produkterna är oftast hur dryga som helst och man badar oftast inte hunden många gånger om året.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Espree har underbara schampon. Har själv badat vår vita husky i det för vita pälsar innan utställning. Det kan spädas massor, och räcker länge. 149 kr eller så för en flaska, tror jag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Frankbot
0

Jag köpte en tub med vitschampoo till en vit Bulldog jag brukar ställa ut. det var superbra och han blev verkligen vit! drygt var det också…billigt vill jag också minnas att det var men nu minns jag inte namnet, får ta och kolla upp det nästa gång jag hälsar på honom :)

hovotass
0

Bio Grooms Super White 80:- väldigt drygt www.hovotass.se