114 14
Verkar vara ett nummer man ska komma ihåg i framtiden.

undrar om det gäller alla län? jag skulle också vilja veta om det är ett eget program för detta eller om det är det vanliga anmälanssystemet man lägger in det i för där finns det inte så många parametrar att söka på…

11414 gäller för samtliga län och då borde ju även denna tjänsten fungera överallt. Spelar ju ingen roll vart man befinner sig när man ringer 11414 då den känner av de och kopplar rätt. Men ska undersöka saken här på jobbet (eniro 118118
)

njaaa.. ringer man 114 14 i sörmland hamnar jag ju i sörmland. artikeln var ju publicerad i gävle tidning och frågan är om det bara gäller gävle län då och resten fortsätter med papperssystemet.
jag vet att vissa län redan innan använt anmälanssystemet i datorn för djurärenden men att det inte funkat så bra.
telesystemet känner av vilken telemast som är närmast och kopplar till rätt polisstation och sedan läggs anmälan in i ett nationellt register om jag fattat det rätt… så om din hund springer bort/blir stulen i dalarna och du gör anmälan där men hunden hittas i skåne så ser de i registret att hunden hör hemma i dalarna och kontaktar dig:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ja, det är ju det jag vill veta om det är så eller inte. jag är nämligen lite skeptisk till att det är så, jag tror att län för län bestämmer hur de ska göra.
jag tror också att de använder det vanliga anmälanssystemet och där finns inte parametrar att söka på så att det räcker för ett djur. eller fanns iallafall inte när jag jobbade.
det står tom i artikeln… "Snart räcker det men en polisanmälan för att din bortsprungna katt eller hund ska finnas i ett nationellt register"
alltså har de infört ett nationellt register just för försvunna djur..;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner