Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3655 ggr
Gluskap
0

Tuggat i sig gummibit

En bekant genom bruks berättade en dag att hans hund brukar döda alla leksaker, han hade sett när han fick i sig en gummi bit från leksaken och tänkt att "jaja, kommer ju utan andra hållet"!

En dag så hade hunden slutat äta och blivit dålig, så han hade åkt in till veterinären… De hade röntgat och sett att han hade något i magen som inte borde vara där.

Det blev operation… Ut plockade de en gummi bit som hade svällt upp jätte mycket!

Någon mer som varit med om det?

AnneN
0

Har aldrig vart med om det med mina egna djur, men har assisterat vid liknande operationer på både hundar och katter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ingann
0

en kompis till mej hade en leonberger som blev dålig, på strömsholm upptäckte de att han hade en halv tennisboll i magen. hon hade inga tennisbollar hemma utan han måste varit snabb och svalt det han hittat ute utan att hon hunnit se…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gluskap
0

Hm, så det är alltså ganska så vanligt då verkar det som… Har inte varit med om det själv innan, men blev orolig nu då min tjej är försöker ta sönder alla leksaker hon får!
Bara två saker som fått hålla länge och det är en kokosnöt och ett mjukisdjur, tills hon lyckades få av ögat och stoppningen tittade fram..!

ingann
0

ja, jag tror att det är ganska vanligt;)

peppar peppar, så har inte min vildbase svalt något vad jag vet…

däremot tuggade han av julgranssladden hos min kompis när han bara var 10 veckor och fick en riktig stöt så han skrek oavbrutet i nästan 10 minuter av rädslan… han klarade sig som tur var utan skador:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Yessica
0

Pippi gnager ju sönder mjukplastleksaker… Småbitar som jag inte hittar… man blir ju lite orolig ju! :(

Min hunds labradorvalp, ca. 8mån hade käkat upp en strumpa (utan att kompisen sett det), och så en dag började han spy och blev hängig. När dom åkte till veterinären var han i princip avsvimmad, hon åkte inte direkt. Utan han spydde en dag typ innan dom åkte, för dag 2 av spyandet började han bli hängig också. Då visade sig något i tarmarna så akutoperation blev det. Dom fick ut en strumpa. Men så blev det massa annat, han fick typ vätska i lungorna i och med att han spydde, men var sövd. Så det blev lunginflammation. Stackars liten, fick ligga på intensiver några dagar. Räkningen gick på ca. 90.000:-, för en strumpas skull! Han är helt strumptokig har min kompis sagt, efter detta. Han fick i sig en ny strumpa, men dom kom snabbt iväg till vet, så dom fick "kräkmedel" så spydde han upp den.

Tänk vad konstiga saker hundar stoppar i sig och vad det kan resultera i… :( Tur att man har djuren försäkrade!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Gluskap
0

Herregud, din kompis hade väl sin hund försäkrad?
Jo, det är tur det finns försäkringar!

Yessica
0

#6 Ja, han är försäkrad, men min kompis är bara fodervärd på honom, så hon behöver inte betala ett öre i alla fall, som tur är för henne. Men det är ju ändå cirka 20 tusen tror jag.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi