Ett litet monster!
Hej!
Min ena chihuahuatik har blivit ett riktigt litet monster. Jag har en tik Rut, som är 8 1/2 och en som snart är 2 (henne har jag haft sen hon va 8v). Den äldre är helt besatt av den mindre och kastar sig på henne jämt och ständigt för att bråka och det går inte att lita på henne alls. Hon ger sig aldrig och det spelar ingen roll vad vi gör för hon "skiter" blankt i oss.
Mina hundar är också världens bästa vänner å busar mm ofta men helt plötsligt kan Rut helt utan förvarning bli "arg" på riktigt å blir helt galen å låter å beter sig som hon är besatt av demoner och hon struntar fullkomligt i att man säger till. Jag har förstått att hon inte respekterar mig och min familj som ledare (utan jag tror att hon tror att hon bestämmer i hemmet). Rut är omplacerad så jag tror vi har pjöllrat med henne å skämt bort henne för att "det är synd om henne" och jag vet att vi har gjort fel där. Vet bara inte HUR vi ska bryta detta mönster för vi har liksom inte verktygen. Det har gått alldeles för långt nu och hela situationen är ohållbar.
Skulle behöva konkreta tips på hur vi kan göra för att få ett slut på det här.. Finns det någon bra hundpsykolog el hundtränare någon kan rekommendera?
Väldigt tacksam för svar!!
Mvh Marie

Du behöver nästan någon instruktör på plats som kan se hur det ser ut när detta sker. Var bor Du? Lättare att ge tips på instruktörer då…