Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1552 ggr
Friida
0

kissar på folk

Har en arbetskamrat som har en ca 6 månaders blandrashund, hunden har börjat att kissa på mäniskor… han är inte rumsren ännu och jag får uppfattningen att familjen inte är direkt hundvana. Han har kissat på besökande, och familjen. Men vad kan detta stå för egentligen? Understimulerad? Testa gränser? Dominans? Någon som har erfarenhet av detta betende?

Zebben
0

Beror lite på hur och när han kissar på folk. Skriv gärna lite mer utförligt när detta började, och när det händer.

Friida
0

Vad jag förstått så har det skett ex. när ett besök kom (som hunden känner väl), på matte när hon satt i soffan, på en kompis som lekte / gosade med hunden  i sängen. Men fler gånger än det. Vet inte närmare, de har haft hunden ca två-tre månader. Jag frågade hur mycket motion hunden får och hon sa ca en timme om dan

Chippers
0

Ts, en hund jag gick ut med förut (som då var 3-4 år) började plötsligt kissa på folk (bara vissa dock och väldigt sällan). Han var väldigt dominant och understimularad enligt mig, fick BARA promenader, ingen hjärnstimulans, och ofta hände det då han var stressad. Fast det gick över fort.

Friida
0

Ingen som har några fler ide´r?