Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1082 ggr
toodiloo
0

Våga ta steget?

Som säkert många av er redan visste så är jag jättesugen på att köpa en hund! Vet vad det innebär och har intresset då jag är uppvuxen på kennel och jobbar extra på en. Är dock lite ängslig över hur allt ska lösas i framtiden med ev jobb och så. Ska man våga ta steget och köpa en hund?

Magdalena12345
0

Framtiden får komma. Skaffa dig en hund. Jag menar inte att man inte ska planera. Det är bra att du har tänkt på det.

Men det är faktiskt inte så svårt att hitta dagmatte, det kan va nån i släkten ju. Sen finns det hundpensionat/hunddagis med.

toodiloo
0

åh, vad skönt att du säger så. De e sant ju,, det borde inte vara så svårt att hitta en dagmatte?

Magdalena12345
0

Men om man känner att man inte vill lämna bort hunden om dagarna. Så är det ju så.

destroyed
0

eftersom du vet allting redan och du har koll på läget så tycker jag också att du kan klara av att skaffa hund nu om du vill, jobbar du på sånt sätt att du kan ta med dej valpen till jobbet, har du ekonomin, har du viljan att ha en valp som kan driva en på nerverna det finns massor av vis att lösa sakerna med hund, men om d känner dej redo så tycker jag du ska ta steget.

Magdalena12345
0

Håller med "destroyed" där med!

Vad har du tänkt på för ras då? (alltid intresserad av det, tycker det är så kul när andra skaffar hund hihi)

:)

toodiloo
0

vi söker främst en omplacering, alltså vuxen tik. Frör nuvarande jobbar jag knappt alls,mest helger o då är min sambo hemma. Det är svårt att veta med jobb och så, särskillt eftersom jag knappt har jobb nu så vet jag ju inte vad jag kommer jobba med sen..

toodiloo
0

vi vill ha en welsh corgi (pembroke tror jag) eller en basset artesien, Lutar dock åt corgin..tror det är lämpligast

Magdalena12345
0

Nä det är svårt att veta ju, vad man ska jobba med alltså. Det finns många barn som drömmer om hund som skulle kunna dö för att få vara dagmatte åt en hund. Om man inte vill att ett barn ska passa den (man vet aldrig) så finns det ju pensionärer, de har ju all tid i världen! Annars hundpensionat:) Men allt det vet du ju redan ofc:)

HannaHallgren
0

Jag tycker definitivt att du ska köpa en hund ! :)

toodiloo
0

ja, alltså. jag vet ju själv. när jag varit arbetslös, jag skulle gärna ta hand om en hund.. så det vore inte så svårt tycker jag.

Hur gör ni andra när ni jobbar o så? eller kan ni ha med hunden på jobbet?

destroyed
0

min mamma är förtidspensionerad så när jag är i skolan kan hon ha hunden eller om t.ex. jag får en lägenhet i näheten av min killes jobb så kommer han att gå in till hunden och vara med den ett tag dom dagarna jag inte kan plugga hemifrån..

toodiloo
0

Det skulle vara så underbart med en hund!

Hade ju en Tax från min mammas kennel men hon gick bort för ca ett år sedan, blev 15 år gammal. Nu saknar jag verkligen hundarna!

[lillbrun]
0

Dom flesta problem löser man när dom dyker upp. Själv är jag hemma på dagarna eftersom jag pluggar distans (passar jättebra)

När jag jobbar kan jag ha dom med, mjölkar kor.

Sen i framtiden om jag byter jobb hoppas man ju på att kunna ta med dom, annars får man leta dagismamma. Jag har själv en hund här på dagarna nu så.. det löser sej :)

toodiloo
0

åh, vad snälla ni är! verkligen positiva. Hoppas att vi hittar en vuxen tik som behöver omplacering, annars får vi söka efter en liten puppis :P

toodiloo
0

lillbrun: ser att du är lika gammal som mig, det känns skönt att jämnåriga har hundar och det funkar bra. Varifrån kommer din Tax? Min mamma har fött upp taxar nämligen så det är den ras jag är uppvuxen med, underbara hundar!

HannaHallgren
0

Det finns ju hunddagis också :)

Singo-Torpet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om du har tid och råd med en hund varför inte? de finns inte en människa på jorden som kan se in i framtiden och säga att den kommer kunna ha sin/sina hundar hela sitt liv utan hjälp från andra ex hund dagis/dagmatte m.m.

jag har min Mollgan och han är bland de bästa ja har ångrar inte för en sek att ja skaffa honom, allt annat får lösa sig helt enkelt.. ja är nog ungefär lika gammal som dig med.

[lillbrun]
0

#15 min Tax kommer från blekinge , köpte han av en gubbe som födde upp taxar och pudlar :)

Taxar är coola :D