Raffe borta sen nyårsafton!
Jag har lånat bilder och text från ett "Kinesforum", lille Raffe är försvunnen sen nyårsafton.Han är en Powder puff (kinesisk nakenhund med päls)
Det här har Raffes matte skrivit:
Har någon sett eller hört något om min 6mån Raffe? Han är vit med bruna fläckar. Han försvann nyårsafton i Strängnäs. Sist han sågs var på natten då han sprang över isen (vid ångbåtsbryggan), tror inte att han har ramlat i, utan klarat sig till andra sidan. Eftersom att han höll sig mer till höger (om bron.). jag har varit runt hela viken och letat flera dar, utan resultat. Men snälla ring om ni ens tror ni sett skymten av honom. eller ni som bor runt om i Strängnäs, snälla gå ut och kika runt erat hus om ni vet det kan finnas gömställen där han kan ligga. Ring (oavsett tid på dygnet): 073 914 04 22, MVH Jenny, världens oroligaste matte

Men stackars hund! Den har garanterat frysit ihjäl om den inte druknade. Stackaren.

Usch, hoppas dom hittar honom och att han är vid liv.
~Quila Roze~

han kan nog överleva men han är nog hungrig och kall och får han inte skyd för den värsta kylan är de nog illa hoppas någon hittar honom hade gärna letat om ja bott närmre.. försvan en chiwawha (stavas) här innan nyår han var borta i 3dygn innan han kom hem själv..

#5# Det var kanske inte typ 23 minus då i flera dagar? Vi har ju haft otroligt kallt nu dom sista dagarna. Mina hundar har hoppat på 3 ben pga kylan tex. Och denna ska vara ute dygnet runt och man ser ju att den har täcke på sig pga den fryser annars med.

6.
nej de är ju klart kallare nu men de var 14minus en av de nätterna vet ja.. hoppas de håller koll å blocket, hört massa hemska männikor som "hittat" och sålt via dessa sidor.. hoppas den har skydd och att den kommer hem…
Matte har inte hört nåt nytt på ett antal dagar nu :/

#8# Men stackars både vovve och ägare. Vilket öde och inte veta vad som hänt. :( Inte någon som sett spår heller då?

Verkligen tragiskt när en hund blir borta så där, Det värsta är ju om någon hittar den och inte lämnar tillbaka den, småhundar speciellt är ju väldigt eftertraktade,, Tänk att få gå i ovisshet alltid,
Våran lilla hund sprang bort och vi letade i en månad innan vi hittade den död i skogen. Men den hittades . Det finns inget värre än att ingenting veta.

#11# Hur hade den dött? Hade den fastnat någonstans eller? Var det nära hemmet?
#9 Va jag kan förstå så har han bara setts till på isen, å det verkar ha varit på nyårsnatten. Så inga spår eller tips efter det :/

#13# Men om ingen har sett hunden sedan den sprang på isen så måste den ju ha druknat. Annars brukar väl någon ha sett en skymt av en rädd springande hund. Kom den upp överhuvudtaget vid bryggan?
#14 Ingen aning om hur långt han tog sej. Hur som helst så kan man ju hoppas att han återfinnas, levande eller död. Måste ju va hemskt att inte veta va som hänt.

Usch vad hemskt att inte veta :( Jag skulle dö av oro! Hoppas dom hittar den på ett eller annat sätt.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Inget nytt om Raffe.
Han försvann från Klostergatan i Strängnäs va jag kan förstå.
Fortfarande inget nytt om Raffe. Matte till Raffe har däremot utsatts för två skämtsamtal ang Raffe. Riktigt dålig stil av de som gjort så :'/

#18# Herregud! Ja, det finns folk till allt. Stackars hund och ägare. Men jag tror nog att det är försent när det har gått så här lång tid. :(

Gud så tråkigt! Hoppas hon hittar honom oavsett om det är vid liv eller inte!

Gud så tragiskt. Skicka en bamsekram till Raffes ägare och hoppas de hittar honom snart. Bättre att veta i alla fall.