Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1244 ggr
kerstinjoh
0

Vad tycker era hundar om att duscha?

Alfons är en riktig fegis, allt vått är livsfarligt. Att duscha är ett fruktansvärt dumt påhitt av matte.

Vår gamle labbe, som älskade att bada i allt, i bassänger, i lortiga lerpölar, i vår "pool" och i sjön. Han tyckte också att det var otäkt att bli duscha med shampo.

Varför får de så mycket "kli" i kroppen när de är nyduschade?

Kerstin J

Zebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina schäfrar är väl inte så jätteförtjusta i duschen, men de hoppar snällt i badkaret och står still tills jag säger att de får hoppa ur igen.

Min äldre tik hoppar i badkaret själv när hon är lerig, inte för att hon vill, men för att hon vet att matte ändå snart kommer be henne. Glad

Äldre tiken är galen i att bada utomhus, medans den yngre tiken tycker det räcker med att doppa tassarna. Däremot älskar den yngre att rulla och bada i alla ler- och vattenpölar.

Min valp som tyvärr inte är i livet längre ÄLSKADE sitt badkar. När det blev för tyst hemma, så visste man genast var hon var. Då satt hon i badkaret och väntade på att någon vänlig själ skulle kunna tappa upp lite vatten. Bild bifogas…

zimzon
0

Zimzon tycker inte om att duscha, men han står snällt och stilla i duschen. Han piper lite ibland, men annars är han jätteduktig.

kerstinjoh
0

#1. Vilken goding!! Jag har aldrig varit med om något liknande. Härligt kort!Flört

Zebben
0

#3. Ja hon var verkligen underbar.

Snälla matte… häll i meeera vatten!

kerstinjoh
0

Härligt Zebben!!

Nickie
0

#3 Ähum…*harklar mig*

Kolla din mail vettja. Har skickat en liten påminnelse

kerstinjoh
0

"6 Påminnelse på vad????

Ninja
0

Pigge hatar vatten, han hatar att bada i sjöar, i badkar och han hatar att duscha. Garro däremot älskar allt som har med vatten att göra, men jag vet inte vad han tycker om att duscha.. Det har han inte gjort än.

Nickie
0

På Nickie så klart. Minns du inte hennes stållaryck på Kaplan när hon sprang från hallen och in i badkaret. Har mailat bilder då jag inte kunde lägga in dem här

kerstinjoh
0

Aha, jag fattade långsamt. men nu får ni se min dotters badtokiga hund.

MeMyselfandI
0

Nepp ingen av mina hundar gillar att duscha… de tycker det är mycket obehagligt. Men det står snällt där ändå.

Labben älskar att att simma och bada, golden-killen simmar i princip aldrig (!) men tycker det är skitkul att plaska runt och bada i strandkanten.

Det där med kli… ja, jag vet inte hur ofta du duschar och det viktigaste egentligen shamponerar. Jag tror inte på att shamponera för ofta. Mina blir åtminstone "för torra" då och kliar sig mer.

Karmatarerskanise
0

Med kli tror jag hon menar att de blir lite vilda efter sin dusch. Det blir iaf vår hund. Han springer runder som en galning och skakar pälsen trots att han nästan är torr.

Det är precis som att man haft honom i en bur två år och han för första gången får springa lös ;)

MeMyselfandI
0

#12 Aha :D
Har nog inte hört det uttrycket förut (har kanske med dialekt att göra)

Labben springer runt och rullar sig och grymtar som sjutton efter dusch och efter bad i sjön… Ibland tror jag att det är för att hon tycker att hon "blir för ren" och måste lukta lite mer naturligt så att säga.

kerstinjoh
0

Hihi, ja kanske är "kli" lite västgötska. Men jag menade att hundar blir som tokiga efter duschen. Far runt som ett jehu, rullar på mattor osv.

LinneaG
0

Kira älskar vatten! När hon är klar och man ska duscha nästa vill hon komma in i duschen igen.

kerstinjoh
0

Härlig bild!!!

Ja bilden innan.

Detta var min dotters Nicki, som ej finns mer.

Alex
0

Mexx hatar att duscha, han hatar regn och går aldrig i vatten eller lerpölar om det går att undvika.. Men bada, det älskar han!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MallanBrallan
0

Max älskar att bada, var som helst och hur som helst! Han praktiskt taget flyger in i badkaret när det är bad-dags!Skrattande

Zebben
0

Här kommer Miga ifarandes i vattnet….

Zebben
0

och ur vattnet!

Nickie
0

#16          Ha ha! Visst är det första kortet på Nickie bara för fult. Hon ser ju inte klok ut.

kerstinjoh
0

#16 Näe, hon ser inte klok ut. Men du skickade ju korten till mig. Skulle jag inte visa dem?Räcka ut tungan

Nickie
0

Jag får väl scanna ett fint kort och lägga in här så alla ser hur fiiiin min lilla tjej var.

Ett där hon inte står i badkaret och ser tokig ut *L* Här är en bild på min minsta bebis så länge.

Zebben
0

#23 Söt!! Har också en nappsnuttande schäfer. Fast hon är å andra sidan så gammal att hon  borde ha slutat med napp för länge sedan…

kerstinjoh
0

"24 Stackars lille Timsingen som inte får ha sin napp ifred!Skrattande

Zebben
0

Nä, det är tur att det finns så många nappar, så det räcker till alla. Min tik har jag lärt att samla in alla nappar hon hittar i huset, mot att hon får en godis för varje. på så sätt har jag koll på var alla är. Glad 

Konstigt egentligen att det är så poppis med nappar. Här är min valp som snott brorsonens napp. Bilden är inte arrangerad som i mitt tidigare inlägg.

Zebben
0

Ps. ja. Valpen min hade väldigt stora öron, men så lyssnade hon ocskå väldigt bra. Räcka ut tungan Har fått väldigt många kommentarer om hennes öron när jag visat denna bild.

kerstinjoh
0

Räcka ut tunganJa, hundar är bra att ha till mycket! En nappletare måste vara något som alla småbarnsföräldrar vill ha!

Lite fladdermus i henne?? Oskyldig hihi, men söt!