Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 934 ggr
Maddepadde
0

Men ärligt talat.

Herregud säger jag bara.

För några dagar sen svarade jag på ett inlägg, då jag var lite småirriterad, och det blev väl inte sådär jättebra. Jag ber verkligen om ursäkt för det, till er som tagit illa upp.

Men nu har personen i fråga, som jag skrev till, börjat hänga ut mig med falska anklagelser (se tråden "Nedre åldersgräns"). Hon påstår där att jag förföljt henne genom PM med en hel massa otrevliga mejl och svordomar. Men nu är det såhär att jag har totalt fått 5 PM från henne - varav 3 av dom har jag svarat på. 2 av gångerna sket jag i att svara - men ser man på, hon fortsatte att skriva och gnata på. 
Och att sen komma och påstå hur präktig jag har varit över hur duktig min hund är, ursäkta? Har mig veteligen inte berättat annat än det jag gav som svar på hennes fråga.
Dessutom visar hon att hon inte vet ett piss om mig då hon skriver att jag är 14 år, vilket jag inte är.

Som ni ser så känner jag ett visst behov av att försvara mig när denna person startar 2 olika trådar om mig och sedan faktiskt har mage att påstå att JAG har förföljt henne.
Du, "hon", du vet mycket väl att det är dig som jag syftar på.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Luddesmatte
0

Såg du skrev präktig över hur duktig hund du har, nu kanske du inte gjort det men min första tanke var - alla vill ju skryta om sin älskling och det finns ju ingen som inte gör det *fniss*.Flört

Till det stora hela kan man bara säga: finns folk till allt. Nu har ju inte jag sätt konversationen eftersom jag är ny här men kan förstå hur du känner dig. Glad

Edgeplay
0

Men det är väll bara att kontakta Admin så får hon/han titta på båda era mejl? Om denne personen har betett sig illa så får hon väll antingen en varning eller blir utkickad. Jag har läst tråden och jag tyckte inte att hon hängde ut dig eftersom att hon inte skrev ditt namn, du hängde snarare ut digsjälv genom att svara på tråden. Hade du inte skrivit som du gjorde hade jag inte haft en aning om att det var dig hon pratade om. Men som sagt, kontakta Admin istället

Maddepadde
0

Är ganska noga med att inte skryta om min hund, (såvida det inte gäller tävlingsresultat), men absolut inte i sammanhang då jag inte har något bevis för saken. :)

Jag känner mig uthängd, dom flesta som läste den föregående tråden där mitt svar fanns vet nog dessutom vem hon syftar på.

Men börja grina då!

Alexej
0

Jag kan bara varna för en person här inne, för det är så som personen är. Hon har skrivförbud på andra sajter för hon skapade en otrevlig stämning i längden  och när hon får kritik blir hon elak!

Och då menar jag inte Maddepadde….:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ingann
0

du behöver inte be om ursäkt till någon! alla har vi dåliga dagar och det är bara mänskligt Flört

jag tycker det borde räckt med att gingle beklagade sig en gång och fick inlägget borttaget. där borde det slutat och inte blivit en följetong i massor av trådar.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kattassen
0

#5 Det är precis så denne person "arbetar" - det blir följetång och massor av trådar och inlägg om samma saker. Personen har ett utstuderat sätt och inte förmåga att sluta när det redan är nog. (Det har vi upptäckt på hittekatter i allafall.)

Kattassen /medarbetare på hittekatter.ifokus

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gejsa
0

#6# Ja, nog har det blivit följetonger överallt alltid. Mycket tröttsamt faktist. Inte särskilt roande att se hur hon älltar samma sak i tråd efter tråd.

Man börjar ju undra om hon verkligen är så gammal som hon utger sig för att vara.

Puma77
0

Tro det bästa är att göra precis som man gör med trollen just nu. Inte lägga energi på det. TS här bad om ursäkt och kommentaren togs bort så jag tycker inte att man ska behöva ta upp det åter och åter igen.

//Pia

empan-hampus
0

Jag förstår inte riktigt nu…. Du och gingle bråkar? Och nu skriver ni massor av trådar om det?.. Skäller inte utan jag förstår inte riktigt bara!

gejsa
0

#9# Det är inte massor av trådar. Dom som är uppdaterade mycket just nu är 2 trådar. Sedan är det ju mest på skoj om du läser dom. :)

empan-hampus
0

#10 Ahaa okej! Glad

Taci
0

Jag tycker att den andra personen nu blir lika mkt uthängd som du kände dig. Ni sitter ju o skriver flera inlägg om henne, riktigt elakt tycker jag faktiskt. Det här kan väl tas med Crew via PM, o inte sitta o snacka skit om en medlem här helt öppet.

Bara min åsikt.

Puma77
0

Jag tror att medarbetare/värd för hundar i fokus har koll på det hela. Sen ser jag personligen ingen skit inläggen utan ren fakta. Men ts har fått ut sitt budskap så vi kanske det ska låta det var därhän nu och återgå till hundarnaFlört

//Pia

Maddepadde
0

Jag anser själv inte att jag hängt ut henne, däremot försvarar jag mig mot hennes angrepp där hon får mig att framstå som om jag försökt att sparka ut henne från forumet och där jag tydligen dessutom förföljt och trackasserat henne.

Men börja grina då!

Alexej
0

#12 det finns troll i alla möjliga förpackningar Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Taci
0

#15, hur kan du vara säker på att det är ett troll? :P

Luddesmatte
0

Jag har ingen aning om vad det hela gäller men min stora undran är hur man orkar lägga energi på saken egentligen? Varför bry sig? Det gör enbart saken värre. Man kanske känner sig illa till mods efter allt men det är bara att ta djupa andetag och sen lämna det bakom sig. Som jag förstått det rör det sig om två vuxna människor i detta fall men, ledsen om jag säger det, inlägg som dessa gerinte den uppfattningen. Inget illa menat. =)

Maddepadde
0

Vet inte hur du skulle känna dig om du blev behandlad på samma sätt, och nej - här rör det sig inte om två vuxna, utan en minderårig och en vuxen på 50+.

Men börja grina då!

Luddesmatte
0

#18 Har redan varit utsatt men det har vi nog alla på ett eller annat sätt oavsätt om det är på nätet eller i vardagliga livet men jag bryr mig helt enkelt inte för ju mer jag livnär ett gräl med att slå tillbaka desto värre blir det. Jag väljer att leva i nuet inte i det förgångna =).
Om ni nu har sådana problem varför inte reda ut sakerna via PM istället för att hänga ut varandra över forumet och dra igång ett nytt gräl. Min mening i alla fall =).

Maddepadde
0

Du behöver inte engagera dig om du tycker att det är så onödigt. :)
Anledningen är att hon har fått mig att framstå som om jag har förföljt henne, vilket jag inte har.

Men börja grina då!

Luddesmatte
0

#20 Förstår dig. Tycker bara det är synd att det sker sådana saker på ett så fint forum där alla ska ha glädje av sitt kommande eller nuvarande hundägande. =)

Håller tummarna att ni reder ut det i alla fall.

India
0

Hoppas du kan lämna det här bakom dig nu. Att man skriver ett inlägg som kanske inte blir alldeles lyckat har ju säkert hänt oss allihopa. Hoppas att Gingle kan släppa det här. Och det är klart att man ska skryta om sin hund, den är ju det bästa man har. Eller hur?

gingle
0

Hej Maddepadde från Gingle ! Tråkigt att du tog så illa vid
Dig så du blev tvungen att skriva en ny tråd ! Jag fick ett
personligt mail på min sida av dig.Naturligtvis så skulle
jag inte ha brytt mig. Men humöret just då gjorde att jag
ville försvara mig. vilket så här efteråt, kändes väldigt
omoget. Jag berättade att jag haft hund i 3o år och tävlar
i lydnad och spår, ditt svar kan vi hoppa över :)

Jag skrev nyss ett inlägg som började med att en ung
flicka gått ur pga påhopp. Jag tog då upp detta med att
jag erkänner att mitt inlägg om åldersgräns var dumt,
förstår nu efteråt att jag är mycket äldre än de flesta
här varför åsikterna kanske går lite isär.

Jag själv arbetar på intensiven (och får se, och ta hand
om så oerhört )mycket att jag i perioder inte klarar att
lägga tid på småsaker

Jag läste inte hela Ditt inlägg, bara början.förstog
gabska snart att det var mig det gällde