Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 787 ggr
SaraC
0

Foderfunderingar/seniorfoder

Har en nyss fyllda 10 årig kille. Han äter just nu Carrier Lamm & Ris. Är väldigt kräsen och jag har testat en del foder under åren, det här är det han gillat bäst hittills.

Nu har jag tänkt byta foder till honom. Jag är tveksam till seniorfoder eftersom det innehåller mindre kalorier och kolhydrater. Funderar därför på att köra på med vanligt vuxenfoder och istället ge tillskott om det behövs.

Han är bra i hullet, ska man dra det åt något håll så är han mer åt underviktig. Inga tecken på några ålderskrämpor.

Någon som vill hjälpa mig med lite råd kring de här funderingarna?

Om man ska ge ett vanligt vuxenfoder och ge ev. tillskott, vad ska man ge för tillskott? Ska man börja ge några nu även fast han inte visar tecken på något åldrande?

Om man ska ge ett seniorfoder, förslag på något som passar?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Eukanubas senior plus är toppen, bra för mage, päls, tänder, leder och dessutom mycket protein. Gå till närmsta fackhandel som säljer det, och be att få testa. Man ska kunna få prova 3 kg gratis, om man fyller i ett pappper.

Just senior plus är ett av de bästa fodrena de har. Vet många som kör det på andra hundar än gamlingar oxå. Mycket kapp-folk ger det under kappsäsong.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Nicolina
0

Just Eukanuba senior har jag provat i sommras på min farmors gamla vovve som bodde här över en månad - med superbra resultat! Han var dålig i magen, tjock och lite halvtaskig päls men med rätt foder, motion och pälsborstning blev han riktigt fin…. så kan som ovan absolut rekomendera Eukanuba senior!

SaraC
0

Tack, ska ta en titt på det! Glad

[randi]
0

en nyfiken fråga bara, varför skall du byta foder på honom när detta fungerar? Om det inte finns något skäl till att du måste byta så behåll maten på honom. Risken är ju att han kanske inte tycker om maten.

SaraC
0

#4 Jag är inte helt nöjd med fodret. Det har fungerat bäst hittills, men känns inte optimalt.

SaraC
0

Någon som har erfarenhet av Olivers´s Petfood Old & Fit?