ang försäkring
Finns det någon som vet detta: Fråga 1, Om du har en hund försäkrad för säg, som jag har 40.000 kr och allt används. Måste man vänta exakt 1 år så har man en gräns på 40.000 kr igen eller är det förbrukat för alltid på denna sjukdom? Fråga 2, Om hunden blir sjuk för något annat under tiden och det inte finns något att använda får man väl betala allt själv? Fråga 3, om den blir sjuk för något annat efter 1 år så borde man väl få en ny försäkringsperiod? Eller?

ingen aning de beror kanske på vad man har för försäkring och vilket bolga med kanske??
vill gärna vet ja med..

Ja, jag måste nog ringa Folksam i morgon och höra. Blir ju lite oroligt om man tar allt i en operation och så kanske hon blir sjuk igen i något annat.

Ja, jag måste nog ringa Folksam i morgon och höra. Blir ju lite oroligt om man tar allt i en operation och så kanske hon blir sjuk igen i något annat.
som jag fattat det när jag läst mina papper (var ett tag sen) så ska man betala en ny självrisk om djuret skadas igen senare än 100 dagar efter 1a skade/sjukdomstillfället (har man otur med sitt djur kan man alltså få betala upp till 3 självrisker på ett år). men max ersättningsbelopp är 40 000 kr/försäkringsår.
blir djuret sjukt/skadat igen för något annat, året efter så gäller ny självrisk och ny ersättning.
hoppas det inte blev för virrigt;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
När det gäller Agria kan jag svara
1. Det är förbrukat för den försäkringsperioden. Så fort du har ny försäkringsperiod finns det nya pengar! Perioden är på ett år, men händer skadan när det har gått 10 månader så är det ju bara två månader kvar till ny period.
2. Det går att teckna en korttidsförsäkring som då gäller "allt annat", d v s sådant som inte finns när den försäkringen tecknas.
3. Visst, självklart. Försäkringen gäller då även för det som hunden behandlades för under förra perioden, under förutsättning att det är ersättningsbart.
Men ring ditt bolag och hör, så får du den information som gäller dig!
glömde en sak… köpte du försäkringen i tex augusti 08 räknas försäkringsåret till augusti 09 när du förnyar försäkringen… det ska alltså inte vara ett kalenderår från skadan räknat utan från försäkringens början…
/Ingalill

4 och 5 så båda tror att efter 1 år blir det en ny försäkringsperiod på mina 40.000 kr även om hunden inte blivit frisk än?
Att man får ta en ny självrisk när den gått ut vet jag. Det är ju eg dags nu men har inte använt den eller försäkringsbolagets ersättningsperiod i rädsla av att hon behöver opereras.
#7 ja, det gäller ju "försäkringsår" enligt reglerna och försäkringsåret är från du startade försäkringen tills du förnyar den…
så direkt du förnyar den börjar en ny ersättningsperiod:)
/Ingalill

#8# Ok vad skönt att höra. Har nämligen aldrig varit med om att använda allt på ett försäkringsår.