Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 614 ggr
gejsa
0

Vilket öde för den stackars hunden!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1428490/familjens-hund-dog-i-glodande-aska'

Stackars, stackars hund.

Fast dom visar en borderterrier och skriver bordercollie. Där ser man hur lite dom kan.

Maddepadde
0

Nä, nu står det Borderterrier?

Stackars hund…

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Singo-Torpet
0

hemskt!!

gejsa
0

Ja, nu står det rätt och en annan bild med. Kanske folk som ringt och klagat.

Denna kommentar har tagits bort.
Luddesmatte
0

Stackars vovve. VBad jag dock inte fattar är hur ägaren kunde gå in på området eller vara i närheten och rasta hunden när hon tydligen viste av skyllten och till och med hennes far jobbade där =/. Aja, synd om lilla vovven i alla fall.

gejsa
0

#8# Ingen av familjen visste om att dom dumpade aska i skogen står det ju. Dom hade bott där i 1½ år och inte visste något. Men att dom skulle anmäla nu. Tror faktist inte att dom får dumpa avfall så där i skogen. Inga staket fanns det ju heller bara några skyltar. 

Hundar kan inte läsa, och inte dom stackars vilda djuren i skogen heller. Hur många kan ha gått ner sig där tro? Rynkar på näsan

ingann
0

Jag har gått i skogen runt Bäckhammar men inte sett vare sig någon avspärrning eller skyltning… så kommer man från fel håll har man ju ingen aning Skrikandes

stackars hund Gråter

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

#10# Bor du alltså i närheten? Akta dig och släppa din hund där så det inte blir samma öde för den.

ingann
0

#11 jag bor ca 2 mil därifrån men hade kompisar i bäckhammar innan de flyttade in till degerfors för några månader sen…

efter det här kommer jag aldrig åka till de skogarna igen=(

/Ingalill

gejsa
0

#12# Usch då! Men tänk om det är en massa vilda djur som råkat springa in där med. Dom måste ha staket, ett högt staket om dom ska göra så här. OM dom ens får göra så här.

Taci
0

Gud så himla hemskt :( Det kan väl ändå inte vara lagligt att ha sådant helt fritt utan avspärrningar? Skyltar, jovisst men ändå..

Men vad menar hon med "I min situation tänker man inte på skyltar"? Vadå för situation? Man tänker ju inte på skyltar när olyckan väl händer, men innan på promenaden, varför skulle hon inte tänka på skyltarna då?

ingann
0

#13 det finns ganska mycket vilt där i områdena.. varg, björn, vildsvin, rådjur, älg, harar…  så jag skulle kunna tänka mig att det finns en del som gått ner sig:(

jag tror inte de får dumpa nåt i skogen… fabriken (tror det är ett pappersbruk) har ju stort område så de borde väl ha nånstans inom det att lämna sitt skräp på…

/Ingalill

Taci
0

#15, det står att det är ett pappersbruk:)

gejsa
0

Mycket, mycket otäckt iaf. Fy fasiken dom måste åka dit rejält nu iaf.

Manda29
0

Usch va hemskt att råka ut för. Stackars hund.

Mischa
0

Hunden gick väl knappast själv lång ut i den glödande massan utan måste ju hoppat eller ramlat ner, och då är det ju verkligen en allmän fara.

≧◔◡◔≦

gejsa
0

#19# Hunden kom säkert springande. Det tar ju ett tag för signalerna att komma till hjärnan som talar om att det är hett.

Det var ju säkert därför som flickan inte nådde hunden heller.

Bogart
0

Åh herregud vad hemskt. D: Stackars hund… Den hunden hade ju säkert kunnat ha tio år till att leva, mer än fem som nämns i artikeln… Borderterriers blir ofta så gamla.

Stod det alltså borde collie innan? Folk är verkligen mästare på att blanda ihop de raserna…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Yessica
0

Nej fy usch så hemskt! :'( Stackars tjej! Dom borde ju inte få lämna sådär varmt avfall där i alla fall! Okej om det kanske är avsvalnat och inte farligt. Men sånt man kan dö av…. NEJ! Hoppas någon sätter dit dom nu! Det ger henne visserligen inte sin vän tillbaka, men det förhindrar att andra får samma slut.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

rulda
0

… finner inga ord. Vilken plåga för vovven. Nej usch vill inte sätta mig in i tanken. Fy sjutton vilken smärta.

MagicPaws
0

GråterGråterGråter

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike