Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2116 ggr
gingle
0

Nedre åldersgräns ?

Hej igen allihopa ! Jag skrev ett inlägg om att man
vid sidan av sitt namn har sin ålder, och det blev
blandade svar på det. Och det är ju intressant att
höra de olika åsikterna.
Jag har blivit mycket god vän med en f.d. sajtvärd
på ett helt annat forum och hon skrev att hon satt
en nedre åldersgräns på 15 år. Det var mycket lyckat
då det blev mycket lugnare på forumet.

Varför jag undrar om åldersgräns är detta; jag skrev
ett inlägg och fick ett svar där jag minsann fick veta
hur bra den personens hundar fungerar och att jag
i princip inte borde ha hund (har haft det i 30 år och
tävlat lydnad, så jag vet vad som är fram och bak
på en hund). Sajtvärdarna var då vänliga nog att
ta bort detta mindre trevliga inlägg. Men då fick
jag mitt "straff" genom att på min egen sida bli
mer eller mindre förföljd med inlägg med diverse
olika svordomar. Det visade sig sedan att denna
person är 14 år. Så det är just detta jag menar.
Jag själv röstar nog ändå (för mig själv) för någon
form av åldersgräns så att sidan blir seriös och
inte gör att diskussionssugna går ur vilket jag har
fått läsa på flera vänliga personliga meddelanden
som jag har fått.

Med många vänliga hälsningar !

SaraC
0

Vi kommer inte att utföra någon åldersgräns.

Under min tid här har jag sett lika mycket dåligt uppförande hos äldre personer som hos yngre. Det är inte alls så att de yngre medlemmarna här hos oss oftare beter sig illa än de äldre.

Vi nekar inte någon att skriva på forumet pga av deras ålder. Vi nekar alla som bryter mot skrivreglerna, oavsett hur gamla de är. Det handlar om att följa reglerna, inte om hur gammal man är.

gingle - du skriver: Men då fick jag mitt "straff" genom att på min egen sida bli mer eller mindre förföljd med inlägg med diverse olika svordomar.

Har du fått dessa inlägg du skriver om i din gästbok? Och har du dem i så fall kvar där, så jag kan titta på dem?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Taci
0

Känns lite diskriminerande att sätta åldersgräns. Tycker absolut man ska vara välkommen här vem man än är, ung som gammal, man som kvinna osv. Ibland är det äldre som beter sig precis som småbarn, o då bör man väl isf sätta en övre åldersgräns med? Nej, låt alla vara här, o "straffa" dom som beter sig illa bara, så som det är nu. :)

destroyed
0

Jag tycker att dt är en dålig idé att sätta åldersgräns. Tänk om det finns någon 13 åring som är jätteintresserad av hundar medans en annan är bara jävlig mot hela forumet, så sätter vi en åldersgräns på 15 år tex. vart ska då alla riktigt intresserade och skötbara ungdomar under 15 vara och diskutera hundar? vi vill ju ha fler hit, men också en trevlig stämning eftersom det har inte varit så mycket av det på den här sidan de sista veckorna. det kommer bli uppror bland dom under åldersgränsen för att de vill vara med och diskutera och varför ska dom inte göra det. Är det någon som missköter och bryter mot reglerna så säger man ju bara till en Medarbetare eller Sajtvärd så tar dom itu me det

Maddepadde
0

Men älskade vän, var ju bara tvungen att komma in och läsa efter att jag hört vad som stod.
Om det är mig du syftar på så är jag inte 14 år.
Jag skulle vilja se vart någonstans som jag förföljt dig med svordomar och inlägg. Det är DU som fortsatt att skicka PM till mig.
Jag visar gladeligen upp det jag fått av dig för personer som vill se - jag har bett dig att lägga ner, men du lyssnar inte utan fortsätter att gnata på.

Vet inte hur länge du ska fortsätta tjata om det jag skrev, börjar bli komiskt.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Nicolina
0

Tycker nog att det är bra många fler äldre personer som tom har egna barn är mycket mer otrevliga och inte kan sköta varken sitt språk eller sitt sätt att skriva på olika forum än alla de ungdomar som finns…. i den förening jag är medlem i är det alla vuxna tanter som bråkar och tjaffsar medan vi barn och ungdomar håller sams och bara har roligt ihop.

Så åldersgräns? Nej.

Bleenda
0

Såna här forum ska väl alla ha tillgång. Givetvis

Edgeplay
0

Om någon har betett sig illa är det väll bara att säga till Admin? Så får denne isåfall kicka ut personen. Mja, åldergräns tycker jag inte man ska ha, det är ju trevligt med unga, hundintresserade människor och att dom ber om tips och råd och diskuterar med hundkunnigt folk är ju bara positivt enligt mig :)

Zebben
0

På Hundar i fokus har alla rätt att vara oavsett ålder. Har man ett stort hundintresse så spelar det ingen roll om man är 12 år eller 82 år. Det finns mycket seriösa hundägare som tränar och tävlar sina hundar som är under 15 år. Dessa har massor av ge till vårt forum, likväl de som är äldre och har många års hunderfarenhet.

Så länge man sköter sig och följer forumets regler så är alla varmt välkomna!

Luddesmatte
0

Jag tycker inte åldersgräns ska sättas. Ett forum är trots allt till för alla och det finns också mer eller mindre seriösa minderåriga som kan ett och annat om hundar. Ifall det nu skulle vara så att en minderårig skulle "förfölja" en så varför äns bry sig, det gör bara saken värre. Visst kanske inte så trevligt men vet man med sig att personen i fråga bara är ett barn/minderårig och man själv är vuxen borde man inte ta åt sig lika mycket, barn kan slänga ur sig vad som helst däremot bör man ha till överseende över den minderåriges ålder så man som vuxen inte går och häver ut vad som helst. Min åsikt i alla fall.

Quiila
0

#9 Håller med. 
Nej, ingen åldersgräns för min del

~Quila Roze~

kerstinjo
0

TS.

Vad hade du tänkt för åldersgräns uppåt?  För rätt som det är kan ju någon dement komma att skriva något opassande.

Sedan kanske det inte är så bra att de som ha katter skriver här inne?

Ja, just det. Hur länge ska man ha haft hund för att få uttala sig?

Kerstin 

ingann
0

Absolut ingen åldersgräns! Ungdomarna är inte ett dugg sämre än oss äldre.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
0

#0 Nu är jag lite förvirrad…. det elaka svaret du hänvisar till, är det det som maddepadde skrev som togs bort? eller har det hänt fler gånger? här skriver du att det var en 14åring, i en annan tråd skriver du 13åring…. syftar du på madde så är hon äldre än bägge alternativen Flört

dessutom tycker jag det är fel att hon förföljs och talas om i tråd efter tråd pga ett inlägg du blivit upprörd över.

/Ingalill

empan-hampus
0

Ingen åldersgräns! Rynkar på näsan Det är ju vi "okunniga" som ska lära oss av er "kunniga" juu Glad (inte för att alla unga är okunniga men dom som är det) Flört

Singo-Torpet
0

ja håller med de flesta andra ingen åldergäns

(psst hur ska ja då tas på allvar) Oskyldig

gejsa
0

Ska sajtvärdarna åka hem till var och en och kolla om man talar sanning om sin ålder då tro. FörvånadFlört

kerstinjo
0

Nä, så klart inte. det gör TS, begriper du väl. Tungan ute

Kerstin 

Singo-Torpet
0

#17 då vet ja vart ja ska skicka karta och kompas utan de lär ni inte hitta mig :)

ingann
0

#16 japp.. och för att det ska kunna finansieras blir det medlemsavgifter, o de blir så höga att bara regeringspolitiker har råd att bli medlemmar Flört

/Ingalill

gejsa
0

Haha ja, just det ja. Det tänkte jag inte på. :)

gejsa
0

Haha ja, just det ja. Det tänkte jag inte på. :)

Maddepadde
0

Herregud och TACK för era svar, äntligen några som börjar förstå. Jag fattar att folk blev arga på mig till en början, var väl inte övertrevlig - men nu när jag släpas i skiten gång efter gång börjar det kännas lite otrevligt.

Men börja grina då!

emma071
0

ame jah e 12 ?!?!?!?!?!?

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Alexej
0

Ni har iaf humor! Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

#23 Känns inget kul om du är jätteintresserad av hundar och vill lära dig och kanske också har egna erfarenheter som du vill dela med andra likasinnade och så får du inte det för du är 12 år. Taskigt

Nej som sagt åldern är inte problemet i det stora hela tycker jag och ett forum är ju till för att prata och dela erfarenheter av det man tycker om oavsett ålder.

//Pia

gejsa
0

Klart man har humor. Herregud fattas bara annat. :)

#22# Vet hur det känns.

Komma med en så löjlig fråga och liksom nedvärdera alla unga människor som är här det känns däremot inte som ett skämt. Men jag hoppas att det är det.

Maddepadde
0

Precis! Antar att alla kan ha sina dåliga dagar och vara otrevliga någon gång ibland… Men att då bli nerdragen och få det nertryckt i halsen gång på gång känns ju lite sådär.

Nä, ingen åldersgräns!

Men börja grina då!

Zebben
0

#16 Jag kan anmäla mig frivilligt till att åka runt till alla medlemmar och kolla upp namn och ålder. Mot bensinpeng, kaffe och gott fikabröd! SkrattandeFlört

KerstinP
0

När det gäller ålder på våra medlemmar så finns det ingen gräns varken under eller övre. Det kommer aldrig att bli någon sådan. Alla är lika välkomna. Vi har alla något att lära oss eller lära ut eller bara vill konversera med någon. Ålder har ingen som helst betydelse.

kerstinjo
0

# 28 Kan gå om du kommer shafferlös.

Kerstin 

Puma77
0

Anar jag en viss mobbing mot chäferägare härFlört

//Pia

evamojje
0

Att ha med åldern tycker jag är helt ointressant. Det kan folk skriv på sin personliga sida om dom vill det. Och personligen så uppskattar jag det med iFokus att det är blandade åldrar, det ger många olika perspektiv. Och angående inlägget där du kände dig påhoppad av 13-14 åring så har ju personen i fråga bett om ursäkt. Så det borde ju rimligtvis vara dax att släppa det.

//evamojje 40 år ;-)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Zebben
0

#30 Absolut inte! Här lämnas inga schäfrar hemma.

Att Du inte kan låta tassarna vara borta från mina schäfrar under tiden vi fikar är inget jag kan rå för. Trodde inte att Du suktade längre efter att känna schäferpäls mellan fingrarna sedan dottra Din skaffade en fin hund. Obestämd

Sluta stå emot nu utan köp Dig en egen. Tungan ute

Zebben
0

#31 Ja, fast vi tar inte illa upp. *viskar, vi vet att Kerstins högsta önskan är en egen och att hon genom denna "mobbning" själv känner sig lite bättre till mods så vi låter henne hållas. Men sånt pratar vi tyst om*  Flört

Puma77
0

#34 ha ha *viskar tillbaka* det kanske är lite tyst mobbing mot Kerstin istället bara för att hon inte har någon men vill så gärna ha *fniss*

//Pia

emma071
0

palla bråka om de

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

kerstinjo
0

Pyttsan, det är bevisat att shaffrar har tomtar på loftet. Undrar om dottern också har fått någon inneboende tomte? Antagligen, annars skulle man aldrig ha två shaffrar.

Kerstin 

gejsa
0

Haha då har väl jag med tomtar på loftet. Jag har ju just nu två shaffrar med.

Stackars kerstin som är så avundsjuk så hon ringer alla tomtar och ber dom åka till alla shafferägare. Tungan ute