Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 687 ggr
Ellinor Johansson
0

Hundgodis

För massor av år sedan gjorde jag ett uppskattat hund godis till mina hundar. Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg hur jag gjorde. Jag kommer ihåg att jag skar skivad blodpudding i små fyrkanter som jag la på en plåt i ugnen och torkade (?) på ganska svag värme tror jag. 

Är det någon som gjort godis av blodpudding och kommer ihåg hur man gör?

SaraC
0

Precis. Skär i bitar, på plåt med bakplåtspapper, in i ugnen på 100 grader i ca 30 minuter. Ju längre tid den är i ugnen ju torrare blir den. Vill man ha den torr på utsidan och mjukare på insidan bör den förvaras i kyl när den är färdig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ellinor Johansson
0

# 1 Stort tack!

Hur länge kan man spara godiset?

SaraC
0

Den håller sig bra. Jag vet inte någon tid för exakt hur länge, här hemma går det åt så fort Tungan ute Man får kolla, lukta och avgöra själv. Men ju torrare du gör den ju längre håller den sig i alla fall. Ett tips är att frysa in i portionspåsar och ta ut vid behov.

Taci
0

Tack för tipset, det ska jag göra till min lilla vovve!:)

Nicolina
0

Jag har hört att man även kan torka blodpuddingsbitarna i micron. Men det kanske inte blir lika bra som i ungnen?

SaraC
0

#4 Garanterat uppskattat! Cool

#5 Jo, det kan man. Har aldrig provat det själv så jag vet inte om det blir någon skillnad.

Nicolina
0

#& Då får jag prova båda delarna när jag så småningom skaffar min egna hund och se om det blir någon skillnad = )