Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 781 ggr
Tette81
0

Lagar om bostadsarea??

Undrar om någon har koll på hur många m2 det ska vara enligt lagen för att ha 1 stor hund och 2 katter(vet någon som bor i en 1:a på ca30-40m2) funderar på om djuren verkligen mår så bra av det??

rulda
0

vet inte om det finns några lagar om det.
Även om man har en liten plats att bo på så kan man lösa det.
Använd höjden för katterna. Mycket hyllo, klätterställningar och leksaker.
Hunden är det samma sak med. Gå ut ofta, lek stimulerande lekar (så han får använda huvudet) då tror jag att det går bra.

Vi bor i en tvåa på 65m2 har två katter och en hund.
Men dom tillbringar nästan all tid i vardagsrummet där jag har en "katthörna" och där hunden får en massa kluriga uppgifter att lösa.

Tette81
0

ok. Har vissa funderingar på om det skulle vara skäl nog för att hon skulle bli av med djuren, hon är psykiskt instabil och det har hänt att ofta att hon lämnat djuren över 8timmar, lr sovit ett dygn etc. men hunden är så snäll och väntar utan att ställa till med besvär fast nödighet Rynkar på näsan tycker att hennes ex, som hade delad vårdnad av hunden borde få ta hand om henne istället.

Har hittills varit hjälpsam och gått ut med hunden när jag kunnat, haft tålamod när hon varit psyko m.m. men trots mina medgörliga försök till att vara en vän,trots att jag stått vid hennes sida när hon anklagat mig för att inte höra av mig tillräckligt ofta har jag nu en hel natt fått lama sms om hur dålig vän jag är….m.m. det är p.g.a att den nya killen har misshandlat henne 3ggr smma kväll, suttit inburad 1månad, nu är hos henne igen, gjorde klart för henne att hon är välkommen hit, men han är inte det! Och att jag inte vill komma dit så länge psykot är där. Sa at hon får ringa när hon vill om det är jobbigt, men jag vill inte höra hans psykskratt i bakgrunden, så ring när han INTE är där så kan jag komma på kaffe.(vågar inte stå för vad jag gör med idioten om jag råkar på han nämligen)