Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 915 ggr
pippa__
0

Konstig Valp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var bara tvungen att höra med er om min valp är normal.

Har en tikvalp på 6 månader som är helt kär i min hanhunds snopp. Hon kan ligga och slicka och nagga den länge, och han njuter i fulla drag. Idag när de skulle hälsa så var det första hon gick på snoppen, började lukta och slicka runt den.

Är detta normalt eller är hon lite översexuell?

ingann
0

haha så gör min huskatt på Åskar ibland:P

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

pippa__
0

Men vrf detta beteende tror du?

ingann
0

det är antagligen någon lukt som lockar dem… har inte hört talas om det innan du skrev utan trodde min katt var knäpp:p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

pippa__
0

hihi nädå trodde min valp hade fått en hjärnskada eller var allmänt sexfixerad :P

SaraC
0

Det enda jag kan komma på är som ingann skriver, att det är lukten som drar. Hanhundar brukar ju gärna slicka tikar på "det" stället, men har själv aldrig hört detta tvärtom scenario. Eller så vill hon bara tvätta honom och dras till detta ställe av någon anledning.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Här hemma lär Vidar de unga hanarna att tvätta snoppen noga. Han gör det år det om de inte sköter den noga.

Annars är valpar tops åt våra äldre hundar. De rengör öronen mycket noga åt de äldre. Drífa var lite snuskigare, hon tvä'ttade stjärthålet åt Vidar då och då oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

pippa__
0

ok så det kan vara så att hon gör honom en tjänst för att han är äldre?

Elmis
0

Ja, jag tror nog inte det är en sexuell handling utan mer en underkastelse kanske. Men jag har inte varit med om något liknande innan.