Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 592 ggr
Nickie
0

Grr.. Folk som inte har koll...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… på sina hundar gör mig så arg ibland.    Var ute med syrran (Quila) igår och tränade inkallning på våra valpar när en stoooor blandrashund kommer kommer mot oss med svansen högt i vädret och ser allt annat än pålitlig ut.                                              Jag Jag ropar högt till ägaren som är lååångt borta  -"Är han snäll!?"  men får inget svar. Så jag går fram och tar tag i hunden och drar bort honom mot husse. Min lille schäferkille som bara är 8 veckor blev vettförskrämd och skrek högt. Så jag blev mer och mer förbannad medans jag stretade med "besten" som stretade åt andra hållet. Och inte blev jag på bättre humör av att ägaren sakta sakta lunkade mot oss.  Hade laddat för värsta utskällningen när jag efter många om och men kommer fram till ägaren. Men då kom jag av mig helt… det var ju en gammal farbror på säkert 70 år.             -"Oj, förlåt han slet sig" sade han och såg väldigt skamsen ut, och jag fick inte fram ett ord.   Blev bara så paff. En så stoor stark och enveten hund och så denna lille farbror.  Ni skulle bara sett dem ihop…

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

KerstinP
0

Det är jobbigt när hundar bara kommer springande så där. Var hunden snäll? Olydiga hundar borde vara kopplade. 70 år han kanske inte hörde dig när du ropade och kanske inte såg så bra heller, i sådana lägen kan det lätt gå snett. Kan tänka mig synen med den stora hunden och lille farbrorn. Hihihi.

Karmatarerskanise
0

Det där känner man igen. Men kan man inte hålla i sin hund ska man inte ha den.

Bima
0

Precis därför vill jag, när jag skaffar hund, ha en hund som jag kan hantera. För oavsett lydnad så kan en hund få för sig att dra och då måste man kunna hålla i den, oavsett hur snäll den är.

Karmatarerskanise
0

Fast är man ung så klarar man för det mesta hålla stora hundar med. Och har du en hund som verkligen lyder dig, drar den inte.

Nickie
0

Han såg lite lömsk ut. Ställde upp sig och visade att han var störst bäst och vackrast ungefär.             Och lydig var han då direkt inte. Jag stretade med honom mot hans husses håll, och han stretade åt alla andra.

Nä, som ni säger. Klarar man inte av att ens hålla hunden så ska man inte ha den. Även om han är världens snällaste så kan han ju komma fram till en hund som är raka motsatsen och så bryter fullt slagsmål ut.

#1 Nä, *L* Tror varken han hörde eller såg. Och inte heller kunde han skynda fram och ta hunden då benen inte bar så fort

JohannaR
0

Tycker att man borde koppla sin hund när man möter andra människor eller hundar oavsett om den är snäll eller inte… Man vet ju aldrig hur de mötande reagerar, vare sig det är människor eller andra hundar. Och en sådan liten valp som din kanske inte har träffat på några andra hundar än och för honom blir det ju ett ganska omtumlande möte! Men jag förstår att det är svårare att skälla på en gammal farbror… ;)