Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 590 ggr
LoveLoveLove
0

OT: (AKUT HJÄLP!)

Hej finns det någon som kan hjälpa mig att hitta ett jobb? Jag är 17år och har inget cv. går i första ring på gymnasiet men har tänkt länge nu och tror att jag hoppar av skolan nu. då jag är himla skoltrött. Jag tar vilket jobb som helst som sakt! ADDA illerlivet@live.se

Luddesmatte
0

17 år och ska hoppa av gymnasiet? Du har ju enbart 1 år kvar och om jag får säga min mening rekommenderar jag inte att hoppa av gymnasiet. Alla arbeten kräver minst en godkänd gymnasieutbildning och utan en sådan får du aldrig ett jobb.

idisen95
0

känns lite onödigt att starta en ny tråd men är det någon som vet vilken linje men ska gå om man vill ha en djur affär med smådjur? Funderar på att starta eget i framtiden eller liknade

Singo-Torpet
0

jag tänkte hoppa av men är glad att ja inte gjorde de.. finns brist på jobb just nu så ja skulle stanna i skolna.. bara mitt råd sen gör du som du vill..

Luddesmatte
0

#2 Lantbruksgymnasium bör du gå i då.

anaprincess
0

Jag har varit skoltrött sen 6:an och fick gå om ett år i gymnaiet så har gåt gymnasiet i 3,5 år nu. Så i min mening så kan jag så kan du. Är bara puckat att hoppa av nu. Och vad ska du göra då? Utan utbildning och inga möjligheter till jobb i dagenssamhälle där alla jobb handlar om utbildning eller erfarenhet, och utan utbildning så har du ingen chans till erfarenhet. Det kommer bara bliså att du sitter hemma hela dagarna och missar en massa saker som dina kompisar gör i skolan, för man kan inte förneka att skolan är en stor grej i ens sociala liv.

Det ända jobb du har chans att få är på nån hamburgekedja och tro mig där vill du inte jobba, man sliter hund flera timmar om dygnet för en lön på 75kr i timmen och oftast får man inte mer än 20 timmar jobb i månaden och då ska du skatta på det så inte får man mycket pengar för det jobb man gör, och ärligt vill du jobba på en snabbmatskedja hela livet?

Och den dagen du ångrar att du inte gick klart gymnasiet då får du gå komvux eller nått liknande och du får betala för en utbildning som du kunde fått gratis och det tar lång tid att läsa klart dom kurser du missat.

Så är det värt det?

Zvintos
0

Säger som alla andra - hoppa inte av!
Det är alltid bra att ha en utbildning i botten, då det kan vara svårt att få det jobb man vill annars.
Kommer tex själv att plugga vidare till hösten (om jag kommer in), bla för att arbetsmarknaden ser ut som den gör och utbildningen då ger mer möjligheter till jobb.

GuUuLd
0

Jag skulle nog inte rekomendera att hoppa av skolan för att försöka hitta ett jobb nu.. Har själv precis blivit av med jobbet, så chansen för dig att hitta ett jobb just nu är väldigt liten med tanke på hur det ser ut på arbetsmarknaden just nu. Det är hur många som helst som är utan jobb nu och som säkerligen har bättre utbildning och mer arbetslivserfarenhet än dig som kommer gå före om det nu finns något ledigt. Så för din egen skull hoppa inte av skolan det tjänar du inget på.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

ingann
0

Hoppa inte av! du kommer att ångra dig senare iaf!

jag gjorde dumheten att hoppa av skolan men insåg några år senare hur dumt det var och började läsa in det på KomVux istället… vilket innebär höga, dyra studielån som jag sluppit om jag gått när jag skulle…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

anaprincess
0

hon har avslutat sitt medlemskap här på iFokus :/