Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 995 ggr
rackartyg
0

Urk - gräslig annons

http://www.blocket.se/vi/19671285.htm?ca=15_s

[

](http://www.blocket.se/vi/19671285.htm?ca=15_s)

Hur f*n kan man sälja sin hund med rubriken

"hon löper nu, då kan du tjäna på det" ?!  Skrikandes

Mischa
0

japp, har också sett den. :/

tur att hon inte bara löper en gång i sitt liv, man kan ju tjäna storkovan på kraken då X(

≧◔◡◔≦

ingann
0

inget förvånar mej längre tror jag… det verkar bara finnas idioter nu för tiden!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bogart
0

Usch, tyvärr blir man inte förvånad. Såg en annons där en erbjuder sig att ta hand om andras hundar i till exempel ett år om man vill åka utomlands eller så. Visst, låter bra, någon kanske vill testa på att ha hund. Längre ner i annonsen stod det att det måste vara en tik, för personen ville ta en eller två valpkullar under tiden… Skrikandes

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

rulda
0

helt sjukt. Snacka om att leta efter oseriösa ägare.
Så kan man ju skriva varje gång man ska sälja en hund

"hanhund med bollarna kvar säljes"
"okastrerad tik som löper två gånger varje år"

Helt sjukt tankesätt….

rockygubben
0

Vad sjukt! Såna vill bara tjäna pengar,fy f..n för såna människor!Skrikandes

Quiila
0

Ja, jösses….

~Quila Roze~

AnneN
0

annonsen finns inte kvar längre så vi kan bara hoppas att hunden kommer till ett seriöst hem

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bleenda
0

Det finns en sida jag aldrig går in på. Och det är "blocket". Den är alldeles för tragisk. Alla stackars hund öden och alla skitstövlar till "hundägare".

anaprincess
0

#8 Jag kollar blocket varje dag, tycker det är en bra sida och håller alltid ögonen öppna utifall det skulle komma upp nått intressant så att man kan hjälpa en hund ut ur omplaceringscirkeln.

giffan
0

Eller så kan det bli så här om man inte ens ids sätta ut en annons!

Hittade en hund

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Bleenda
0

#9 Se det så här också. En person strötittar på en annons, ser en bild på en urgullig valp till billigt pris. Oj, stackars valp tänker den här personen. Den köper jag . Den är ju inte så dyr och gullig är den också. Resten löser sej efter hand.

Efter några månader börjar valpen bli större, mer krävande och så börjar den kosta pengar också. Veterinärvård mm. Hmmm! Nej , jag hinner inte ta hand om den. Jag får sälja den vidare.

Jag tycker det är bra när folk tar sej an hundar. Missförstå mej rätt, så är du gullig.

Många köper hundar utan att planera för det. Ett hastköp. För att några månader senare stå som annons på blocket igen. Inte alla så klart. Men många. Tyvärr är det ofta blandraser och folk tänker inte på vilka egenskaper den här hunden ärvt efter sina föräldrar och det kanske blir en katastrof.