Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3251 ggr
Friida
0

navelbråck

Har någon opererat bort på det på sin hund? Vad kostade det för er isåfall? Min lilla har ett litet (enligt vet). jag tycker det känns så obehagligt… skulle gärna ta bort det men veterinären sa att det skulle kosta 4500:- Förvånad

zoolatri
0

Min hund har ett självläkt navelbråck, så jag har aldrig behövt ta ställning till operation. Om det är litet, finns det ingen chans att det kan läka? Det är klart, min hund föddes med sitt och var ju inte så aktiv under tiden det fick läka ihop. Troligtvis mer komplicerast med en vuxen hund som får bråck. Hur blev det bråck?

Hoppas det ordnar sig, man vill ju inte att hunden ska få ett "riktigt" bråck, då slutar det illa…

Friida
0

Hon har också ett medfött navelbråck. Enligt vet. så är det litet. Självläkt..har det gått tillbaka av sig själv då? Kan man ju hoppas på Skrattande Hon är inte så gammal, 3 1/2månad bara.

Kan man på nåt sätt hjälpa till att det självläker?

zoolatri
0

Ingen aning faktiskt, Tinkas navelbråck var läkt och vet.besiktigat när jag köpte henne, så jag vet inte om de gjorde något speciellt. Tror att det gick av sig själv.  Kanske har din hund ett mer komplicerat eller större bråck. Hör dig för med en annan veterinär oxå än den du pratar med. Jag skulle operera om det var enligt veterinärens rekommendation. Men det kanske finns billigare veterinäer.

[randi]
0

Oftasts sågör man ingettnting åt navelbråck om de är små, det är väl oftast om hunden har besvär av det eller om det skulle bli större. Ofta kan de få det beronde på hur tiken biter av navelsträngen. Tycker din vet att du skall operera eller vill du själv vänta. Har en s;t bernhardstik på sitt 6;e år och hon har ett litet navelbråck, min ena schäfer har också ett litet navelbråk och de har inga problemn av sina. Mitt råd är att avvakta, hunden lider oftast inte av det när det är så litet.

Zebben
1

Min tik har ett navelbråck som är som en 5krona.  Behöver ingen operation och varken hon eller jag märker av det.