Trotsålder!!!
Nu har Majsan kommit in i sin första riktiga trotsålder, och det med besked!! Inkallningen fungerar knappt alls när det finns andra saker som distraherar eller så kommer hon till mig men springer demonstrativt förbi=( Jag kan bli sååå frustrerad men så får man ju inte visa det heller….grrrr! Hon har väl kommit på att världen inte är så skrämmande längre utan man kan ta en sväng utan matte. Så nu är det väl hårdträning som gäller hemma i Växjö sen.
Esther hade aldrig dessa trotsåldrar direkt men vet att det brukar lugna ner sig betydligt när de löpt en till två ggr, men ändå, nån som kan relatera till problemet o kanske har nått tips innan matte sliter sitt hår=)?

herrejisses vilkensötnos !

Jajjamensan! Min Lillskrutta har under den senaste vecka bland annat glömt vad hon heter. Ropar jag på henne så kan hon stanna och titta förvånat på mig men inte riktigt fatta att hon ska komma. Sitt är också ett vääääldigt svårt moment just nu. Hon löpte för första gången i oktober och fyllde ett år 20 november.
"You just have to belive…"

Hur gammal är din vovve? Tror att min vovve som snart blir 9 månader är i trotsåldern med och spökålern på en gång. Först skäller hon på allt och reser ragg och är allmänt rädd för ingenting.
Sedan några dagar så kommer hon inte på inkallningen som har gått som en klocka förr. Hon springer längre och längre bort. Men man får väl vänta ut dom bara. Eller har någon ett bra knep?

Hon är 13½ månad. De förra trotsåldrarna har inte varit så svåra. Lite bus bara och hon var inte så spökrädd heller, nu tar hon dock igen allt med råge!
Jag brukar springa åt andra hållet när min busa inte vill komma. Ibland springer jag fastän hon är på väg också då brukar hon få bättre fart. Springer din hund förbi dig så vänd och spring åt andra hållet igen. Sen när hon är ganska nära kan du testa att sätta dig ner och låta lite roligt. Hon kanske blir nyfiken och kommer då.
"You just have to belive…"
majsan är snart 6 månader. jag har börjat springa rakt in i skogen när hon inte lyssnar men det tar ett innan hon kommer, då står jag och esther där mitt i skogen o ser dumma ut=)