Hundar iFokus

Hundar

Etikett: lydnad
Läst 1233 ggr
Tina-A
0

Vilka kurser ska du gå i vår?

Har du planerat några kurser/hundutbildningar du ska/skulle vilja gå i vår?

Vilka och var? Varför har du valt de? :)

Även om du kanske inte bokat än kanske du har några i åtanke :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

I vår har jag planerat 2 kurser för Oliver (varav den ena bara är 1 dag). Jag tänkte gå:
Fortsättningskurs 1 hos Fria Hundar (börjar om 2 veckor).
Tycker att deras/hans kurser verkar jättebra och de arbetar individanpassat. Strävar efter att kunna ha sin hund lös i alla situationer.
Väldigt sugen på deras fortsättningskurs 2 och 3, men de verkar inte starta i vår.. Kanske kommer sen.

Inkallningskurs "de luxe" hos Hundens Hus.
1 dag bara, med olika inkallningsövningar och förhoppningsvis väldigt varierande och välplanerade störningar så att man får ut något av det. Det är väl lätt att träna inkallning hemma men det känns är svårt att planera träningen här där jag bor eftersom det kommer hundar/cyklar/barn titt som tätt överallt ifrån utan att man har någon aning. Då är det svårt att träna ordentligt ;-)

Får se om jag går någon annan kurs närmare/under sommaren, inget som är planerat iaf.

Sen ska jag gå för min skull, men tar med Oliver

Freestyleinstruktörsutbildning för Frida och Emma

Och så förhoppningsvis denna, ensam dock.

Hund 3 hos hundutbildningsgruppen

Singo-Torpet
0

tanken är att vi ska prova på agillity och någon lydnads kurs hoppas ja.. meninte bokat någon än men ska ta och göra de i veckan..

anaprincess
0

Ska gå en lydnadskurs och kanske agilitykurs med Jell-O, agilitykursen blir det om han slutar vara grinig mot andra hundar.

Crazzysazza
0

vill gå agility kurs med otto i sommar eller efter sommaren..

Tina-A
0

#3: För vem ska du gå lydnadskursen? Vilket företag? Eller du kanske inte bestämt än? :)

Missel
0

Jag ska gå en agilitykurs på HU. Sen så vill jag testa på viltspår. Får se vad vi hinner och det som är nr 1 för mig så är det lydnad.

gejsa
0

Jag ska gå aktiveringskurs med min Ludde.

Klass I med Bessie och även viltspårkurs. Det är en provapå kurs på 3 tillfällen.

Det ska bli kul! Har redan anmält mig och betalat.

Zebben
0

Har inga planer direkt. Men det som är klart är att jag ska gå Eva Bodfälts clinic on/off och Fotgående. Sen ska jag anmäla mig till hennes apport och dirigeringskurs med 5 åringen.

Sen har jag inget planerat direkt. Ska tävla och satsa på lydnaden och brukset med 5 åringen. Blir nog även ett BH-prov med henne.  8 åringen ska få skrota runt lite på några viltspårsprov, för aktiveringens skull.

Tina-A
0

#8: Jag har själv varit lite intresserad av hennes dirigeringskurs.. Men tänkte vänta minst till i höst med den om det blir aktuellt. När du gått den måste du berätta hur du upplevde kursen, om den är värd att gå :))

Zebben
0

#8 Gå kurs hos Eva är alltid värt pengarna. Glad Har ännu inte lämnat varken föreläsningssal eller kursplan missnöjd eller besviken.

Nikkis
0

Jag ska faktiskt gå en M1 och förhoppningsvis (håll tummar för bra väder) en M2 kurs i vår.

M1 kursen är en mentalkurs om man vill utbilda sig till funktionär inom mentalsektron, och/eller bli allmänlydnadsinstruktör(vilket jag vill).
M2 kursen är en uppföljning av M1, så har man behörighet att fungera som B-figurant på MH & MT.

Kanske går jag ngn rolig kurs med unghunden, får se vad det blir. Men det här är det som jag har inplanerat just nu.

Zebben
0

#11 Var noga med vem Du går M1 och M2 för. Välj någon som är bra och har gott rykte, det är så enormt stor skillnad tyvärr på dessa lärare. Jag hade en grymt rolig och lärorik helg med Bengt Skarin. Peter Berg är också mkt bra.

Nikkis
0

Yes, det ska jag. Tack.Glad
Kommer få mer info. om vem som ska hålla kursen/erna efter årsskiftet.
Men jag har redan lämnat intresseanmälan, lättare att dra sig ur i 'sista sek' än att komma med.

Zebben
0

#13 Absolut. Kursen är oftast väldigt bra upplagd och även om man sen inte vill bli figge eller gå vidare så har man lärt sig en hel del i alla fall. Om läraren är bra vill säga. Kul kurs! Glad

Nikkis
0

Ja jag tror absolut att det är en väldigt rolig men ffa lärorik kurs att gå.

Får återkomma till dig när jag vet mer om läraren, kanske ngn du känner till och kan säga bu eller bä omFlört

anaprincess
0

#5 Tänkte gå kursen på brukshundsklubben här i s-vall. Har flyttat så vet inte vilka instruktörer dom har här, gick tidigare kurs i "byn" där jag bodde innan som ligger 2 mil härifrån men gillade inte instruktörerna där då dom hade väldigt dålig attityd och snacka skit om andras hundar. Hoppas att denna klubb är trevligare :)

[japptravare]
0

Jag ska fortsätta agilitykurserna. Denna gången ska vi gå en fortsättnings-tävlings-fortsättning kurs XD Där vi ska fortsätta åka ut på tävlingar m.m =)