Vad fick din hund i julklapp?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Oj, vilken fin jacka! Var har du köpt den?
Loke fick lite tuggsaker, en leksak (som han redan har gjort sönder) och en påse hundgodis. =)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Quila fick ben, några busar, lite godis av sambons föräldrar och en boll med pip från Amos :)
~Quila Roze~
#1 haha ja, han ville väl passa på att ta innan den tog slut
en sån gris har jag också funderat på men det är för mycket kanter som står ut och blir uppätna:)
#2 ja, leksaker som håller är svårt att hitta:) men de har ju roligt några minuter iaf
Jackan köpte jag hos veterinären i Karlskoga.
#3 pipisar är superkul ju
men var den verkligen hel när den kom från Amos? 
/Ingalill

Min hund fick ett nytt hem, och det var till mig..
#5 det var väl en perfekt julklapp;)
/Ingalill
Rico fick ett nytt flexikoppel :)
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Mina hundar fick varsitt stort ben att ligga och tugga på.
Tusse fick två aktiveringsbollar, en stor påse med godis, ett tuggben och två matskålar fulla med leverpastej, potatis och köttbullar (rullade för hund)
#7 naw… lilla Rico ska vara fin på promenaderna:)
#8 Åh liknande sånt har jag letat efter! var har du köpt det?
#9 Mums;)
#10 Haha när jag sa leverpastej sprang Åskar till dörren
Han får alltid det av min mamma när de träffas så han trodde nog att hon kom *s* hon bor 20 mil bort så risken är inte överhängande:)
/Ingalill

Tia fick en massa godis.

#4 Ja det var den faktiskt, även fast man inte kan tro det, ;)
Men mamma hade köpt en till Amos också, så han fick roa sig med sin å så fick Quilas vara kvar i förpackningen tills vi kom hem. Dock var den inte så intressant, så Amos får köpa en roligare present nästa år :)
~Quila Roze~
- Sele & halsband
- En apa
- Matunderlägg
- Leksakshund
- Tennisbollben
- Massor med hundben & -godis
#11 jag köpte den på en djuraffär i söderhamn för ca 100kr, "dogman" heter märket. ett riktigt fynd! :)
Jag har aldrig och kommer nog aldrig köpa en julklapp till min hund? Jag har aldrig liksom förstått vitsen med det, julen existerar för oss människor, och är ett påhitt av oss. Hundarna fattar ju inget av det, och dom fattar inte att de får paket heller. Då man köper massa julklappar till sina hundar tycker jag man förmänskligar dem lite väl mkt.
Eller ja, visst har jag kanske köpt ett ben eller nått sådär till julen, men då har det inte varit för att ge det i "julklapp". När min hund behöver något nytt köper jag det, och inte mer än så :P
#16 Min hund älskar att öppna paket! Han tog till och med min brorsas paket och öppnade det när vi inte såg… :P
För mig är det bara en rolig grej, och dessutom får hunden lite berikning. Precis som när man tar en toarulle och lägger lite godis i och låter hunden öppna. Vad jag slår in spelar egentligen inte så stor roll, tog faktiskt ett av hans gamla tuggben och slog in bara för att han skulle få lite mer att öppna.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Men de klart man vill ge även dom något extra! :)

#16 klart djuren ska ha julklappar. liksom födelsedagspresenter och extra god mat vid högtider.
jag ser det inte som något förmänskligat alls… de är ju en del av familjen.
/Ingalill
#16 Vi är alltid så glada och uppspelta på julen. Kanske även stressade och irreterade innan?
Hundarna märker allt detta, hur vårat humör svänger och att det kommer en massa folk.
Klart att dom också ska få en massa att roa sig med. Dom är ju en del av våran familj och vi en del av deras flock. Då ska vi väll roa oss tillsmans?
Här hemma får även katterna julklappar. Dom tycker att det är lika roligt som hunden. (speciellt när man slår in paketen)
#23 Nej inte för mig är det klart :P haha.. Visst brukar Tarox få mat från vårt bord med, men det är inte så att jag ställer mig och lagar mat till homom eller så? Och även om våra djur är en del av familjen är de fortfarande djur, och fattar inte vad julen är..
#24 Jovisst kan man vara det, men hunden blir väl inte lyckligare av att man ger den en julklapp?
I min familj har hunden alltid varit ett djur, och kommer alltid vara. Att hålla på att köpa julklappar till sina husdjur tycker jag är att förmänskliga dem, för de mår inte bättre av och blir inte gladare av att man köper nya täcken till dem etc etc. Istället för att köpa julklappar osv, ger jag min hund kärlek till tusen, och det räcker mkt väl till honom. Sen det där med paketöppning brukar vi dock kunna göra endast för att Tarox gillar att slita sönder papper. Men då brukar vi slå in hans gamla ben och så, om vi inte har några nya hemma också..
Att jag skriver detta är inte för att jag vill hoppa på er andra. Vill ni hålla på och köpa julklappar till era hundar är det ju klart ni ska göra det :P
Den ena hunden fick ett jättefint läderhalsband och den andra en namnbricka, och så fick dom grisöron som dom älskar. Dom hade nog gärna velat ha sådana fina regnjackor också som trådskaparens Åskar fått !
#25 köper ni inte presenter, klappar osv till små barn heller då? innan 3årsåldern fattar inte de heller vad julen eller födelsedagar är 
jag ser klappar till djuren på samma sätt som jag ser möbler tex… djuren har roligt med paketen och tycker det är skönt att ligga i soffan eller sängen men inget är väl egentligen för djuren? tom hundbäddar är en mänsklig uppfinning som inte djuren egentligen behöver men vi ger dem för att vi bryr oss om dem…
jag kan slå in paket till Åskar annars med bara för jag tycker så mycket om honom och jag vet att han gillar det, precis som jag kan ge en kompis en blomma eller nåt för att visa uppskattning;)
/Ingalill