Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 3493 ggr
gejsa
0

Varför äter valpen sitt egna bajs?

Någon som vet varför. Hon är lös i magen och vänder sig om och äter upp det om hon får chansen. Jag tycker det är mycket äckligt. Vad jag minns har jag inte haft någon hund som ätit sitt egna bajs. Hon äter inte mina andras bajs fast det är nytt.

[randi]
0

ibland beror det på att de inte hinner smälta ner maten, så när den bajar luktar det "gott" för hunden. Men de brukar sluta med det.  Det kan också vara så att det fattas någon mineral i maten som gör detta.

gejsa
0

#1# Jag har hästar och dom kan äta av andras bajs om dom har dålig tarmflora tex diarre. Har frågat några om det kan vara likadant med hunden men det tror dom inte.

Om en häst tex äter jord ute så är det oftast mineraler har jag hört.

Men undrar vad det kan vara med valpen. Nog ser maten smält ut alltid. Ächsss vad äckligt.

Vattnadal
0

Ge henne ananas så slutar hon förhoppningvis att äta bajs!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gejsa
0

#3# Ananas!! Vad skulle det vara bra för? Och inte lär väl magen bli bättre av söt ananas?

ingann
0

#4 de vill inte äta bajset om det luktar ananas:) jag tyckte det lät konstigt förut men jag sa det till min kompis som hade problem med att hunden åt barnens bajs om hon fick tag på en blöja och det funkade efter barnen fått ananas;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Jasså! haha men om dom inte vill äta sitt bajs för att det luktar ananas hur ska man då få  dom att äta ananas? Och hon är väl fortfarande lös i magen ändå? Om hon blir bra i magen tror jag inte hon vill äta sitt bajs.

gejsa
0

Jasså! haha men om dom inte vill äta sitt bajs för att det luktar ananas hur ska man då få  dom att äta ananas? Och hon är väl fortfarande lös i magen ändå? Om hon blir bra i magen tror jag inte hon vill äta sitt bajs.

[randi]
0

#2 Jo då, de kan käka olika saker för det.

#5 hoppas bara att det är en hund som inte är storm förtjust i ananas, hihihiTungan ute.

ingann
0

#6 Förhoppningsvis slutar det om hon blir bra i magen:)

#8 jo, hon älskar ananas;) så fort vi gör nåt med ananas så står både hon och min vovve o tigger;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Singo-Torpet
1

valpar som äter bajs gör de för att inte bli upptäckta av "rovdjur" något som sitter kvar från de vilda, ganska valigt hos shäffer sa dem på en föreläsning ja var på.. helt enkelt för att skydda sig så ingen ska hitta dem, brukra växa bort..

gejsa
0

#10# Jasså säger du det. Äckligt är det iaf.

RobFrazie
0

Jag har en valp som äter sitt bajs ibland.

Jag har trott att det är för att han är hungrig så har då oftast gett honom lite mat.

Min hund är en blandning mellan Schäfer golden och labrador,

Men mest drag från Schäfer.

Men brukar dem sluta upp med det?

även när vi är ut så går han och äter jord och ibland lite gräs.

har länge undrat varför han gör så!

För när han äter bajset så är det inte bara på själva stället utan han kan även gå iväg och lägga sig i min säng! eller lägga sig i hallen och äta upp det!

Ibland när jag kommer hem så ser jag rester i hallen utav att han ätit av det, och han har även dragit upp det i sängen vid vissa tillfälen även om jag varit hemma, även 2 gånger när jag legat o sovit i den!

gejsa
0

Nu äter hon inte av bajset när det är lagom konsistent. Så jag tror att hon äter av det för att bli bra precis som hästar. Dom tar av andras för att få en annan flora i magen.

Jenniferohlson
0

Att dem äter bajs kan bero på att dem får i sig för lite proteiner. Min hund ar örjat göra det nu. Hon är dräktig och uppfödaren sa att vi ska sätta henne på ett valpfoder eftersom de innehåller mer proteiner.

Så kanske se över hur mycke proteiner ert foder innehåller?